رویکرد آموزشی در جشنواره بین المللی پانتومیم مورد توجه قرار گیرد

وکیلی آزاد با اشاره به اینکه به دنبال معرفی قابلیت های هنر تئاتر در عرصه بین الملل هستیم، گفت: رویکرد آموزش در جشنواره بین المللی پانتومیم که به میزبانی زنجان برگزار می شود، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، رقیه وکیلی آزاد ظهر امروز در شورای سیاستگذاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با بیان جایگاه هنر تئاتر در این و شناخته شدن این هنر در آسیا و بخشی از کشورهای اروپایی گفت: با توسعه تکنولوژی و استفاده از اینترنت در دو دهه اخیر هنر تئاتر ایران از جایگاه خوبی در جهان برخوردار شده است.

 

مسئول امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی با بیان اینکه به دنبال معرفی قابلیت های هنر تئاتر در عرصه بین الملل هستیم، گفت: اخبار مربوط به هنر تئاتر در نشریه خبرنامه انگلیسی به چاپ می رسد که می توان از این فرصت برای معرفی جشنواره بین المللی پانتومیم استفاده کرد.

 

وی به اجرای جشنواره بین المللی کودک در همدان و تجربیات به دست آمده از این جشنواره اشاره کرد و افزود: می توان از این تجربیات در جشنواره پانتومیم زنجان نیز استفاده کرد.

 

وکیلی آزاد با اشاره به اینکه اداره هنرهای نمایشی در زمینه پروازهای بین المللی هنرمندان و داوران جشنواره نیز کمک حال دست اندارکاران جشنواره خواهند بود، گفت: رویکرد آموزشی در این جشنواره مورد تاکید است که می توان در قالب برگزاری ورک شاپ و نشست های پژوهشی به آن پرداخت.

 

این مسئول با یادآوری اینکه می توان از ظرفیت اساتید به نام از مرحله تمرین تا اجرای آثار استفاده کرد، گفت: می توان از هنرمندان خارجی نیز برای حضور در جشنواره و استفاده از ظرفیت های آنان استفاده کرد.

 

وکیلی آزاد با یادآوری اینکه حضور گروه های خارجی در این جشنواره می تواند دانشی به توانایی های هنرمندان داخل کشور اضافه کند، خاطرنشان کرد: می توان از داوران بین المللی نیز برای داوری آثار استفاده کرد.

 

به گفته مسئول امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی، جشنواره بین المللی پانتومیم فرصت مناسبی برای معرفی توانایی هنرمندان کشور در این حوزه است.

کد خبر 1244015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha