معرفی کتاب «برادر قاسم» توسط کانون فرهنگی هنری «کریم آل طاها» شهربن

کتاب «برادر قاسم» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط کانون فرهنگی هنری «کریم آل طاها» شهر بن معرفی شد.

جواد نادری بنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کتاب «برادر قاسم» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط کانون فرهنگی هنری «کریم آل طاها» شهر بن معرفی شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «کریم آل طاها» مسجد امام حسين (ع) شهر بن ادامه داد: نویسنده، مؤلف، گردآوری و مترجم کتاب «برادر قاسم» ابوذر مهروان فر از انتشارات مهر امیرالمؤمنین است.

 

وی گفت: با خواندن این کتاب شخصیتی که در ذهن شما بر اساس کلام سردار سلیمانی نقش می‌بندد، متفاوت خواهد بود با شخصیتی که از آن شهید عزیز در خاطرات دیگران می‌خوانید! صراحت کلام و عمق نگاه را در متن سخنرانی‌های شهید سلیمانی بیشتر از متن دیگران درباره ایشان می‌بینید و لذت می‌برید.

 

نادری بنی ابراز کرد: در این کتاب به بخشی از سخنرانی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره شده است.

 

بخشی از سخنرانی سردار دلها در کتاب «برادر قاسم» بشرح زیر است:

یک عده نادان، شعار «جمهوری ایرانی» در برابر «جمهوری اسلامی» سر دادند! خاک بر سرتان! یا گفتند «به جای شعار مرگ بر آمریکا، برویم جلو سفارت روسیه شعار مرگ بر روسیه (نه مرگ بر شوروی) سر بدهیم.»

 

آن هم آمریکای امروزی. دستاوردهای آمریکا در عراق، افغانستان و پاکستان جلو چشم ماست. چند وقت قبل آقای «محمود عثمان» نماینده سنی کرد عراقی پیش من آمد. نماینده مجلس و شخصیت بارز سیاسی عراقی هست. تعریف می کرد که یک بار به منطقه حضراء (منطقه تحت حفاظت آمریکا در عراق) رفتم. رفتم داخل، کارت نمایندگی ام را نشان دادم. گفتند باید بازرسی شوید. گفتم خب بازرسی کنید. گفتند الان نمی توانیم؛ باید یک سگ شما را بازرسی کند! که آن سگ هم الان خواب است! گفتم خب سگ را بیدارش کنید. گفتند الان نمی شود، این سگ را باید یک افسر آمریکایی بیدار کند!

 

اینها قصه نیست، مربوط به دوره قاجار هم نیست. مربوط به همین دوره کنونی ماست. در همین کشور عراق، همسایه خودمان است. عراقی که بر اثر جنگ آمریکا تا کنون یک میلیون آدم کشته شده است. این هم از افغانستان و پاکستان. شعار «مرگ بر آمریکا» نه! شعار «مرگ بر روسیه»؟! این شعار هوشمندانه است؟ اسم این حرکت را چیزی جز مزدوری می توان گذاشت؟

 

اعتقاد بنده این است و این اعتقاد هم در تجربه برای ما ثابت شد که بخش اعظم آن چیزی که در ایران جنبه ملی گرایی و ناسیونالیستی دارد، دروغ است. ملی گرایی را برای مقابله با اسلام گرایی علم کرده اند، نه ملی گرایی به معنای حب وطن که کسی درد داشته باشد .

 

هیچ کجا بسیجی از آن ها ندیدیم، هیچ کجا ندیدیم اینها بخواهند ثبت نام کنند، بخواهندنیروها را جمع کنند، تشکیل گردان و گروهان بدهند و به جبهه اعزام بکنند. هیچ‌ وقت این اتفاق نیفتاد. ملی گرایی دروغین برای مقابله با اسلام بود.

 

کد خبر 1244184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha