پایش واحدهای صنعتی و تولیدی/ احیای یکصد واحد صنعتی و معدنی در همدان

شانیان با بیان اینکه هر سال پروانه های تمام واحدهای تولیدی و صنعتی رصد می شود ، گفت: در سال گذشته و سال جاری یکصد واحد صنعتی و معدنی با ایجاد اشتغال یک‌هزار نفر در استان همدان احیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان، احمد شانیان ، روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران از افتتاح و راه اندازی پتروشیمی ابن سینا در چندماه آینده خبر داد و گفت: زیرساخت های این پروژه تقریبا نهایی شده و طی مذاکراتی که شده پتروشیمی ابن سینا نیز در سال آینده کار های اجرایی را آغاز خواهد کرد.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در استان همدان ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی احیاء شده است، تأکید کرد: امیدوارم تا پایان سال به ۱۱۰ واحد برسانیم.

 

وی با تاکید بر اینکه استان همدان امسال متعهد است ۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردد تصریح کرد: تا پایان سال این رقم محقق خواهد شد.

 

حمید بهزادی‌شریف ،در ادامه این نشست با بیان اینکه برای احیای واحدهای راکد اقدامات درخوری صورت گرفته است، اظهار کرد: در این میان احیای واحدهای که امکانات تولید دارند در اولویت قرار دارد.

 

معاون امور صنایع سازمان صمت استان همدان با اشاره به اینکه برخی از واحدها بیش از ۱۰ سال تعطیل بودند بیان کرد: در بسیاری از موارد خارج از روابط سازمانی رایزنی صورت گرفته و واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است.

 

دبیر کارگروه ستاد تسهیل در سازمان صمت همدان نیز با اشاره به برگزاری ۴۰ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و ۱۹۶ مصوبه در سال جاری اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۳ مصوبه در حوزه واحدهای صنعتی  ۵۸ مصوبه در بخش کشاورزی و پنج مصوبه در بخش خدمات و میراث فرهنگی صادر شده است.

 

سیدیاسر رهسپار با بیان اینکه ۶۳ مصوبه در حوزه امور بانکی صادر شده است افزود: ۲۱ مصوبه در زمینه مسائل مالیاتی، تأمین اجتماعی و گمرک و ۶۸ مصوبه در زمینه زیربنا و تأمین زیرساخت‌ها بوده است.

 

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۲۷ مصوبه به صورت کامل اجرا شده، ۳۳ مصوب دیگر در شرف انجام و ۳۶ مورد در دست اقدام است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1245610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha