تربیت کنشگر مسجدی با محوریت فضای مجازی در کانون های مساجد استان زنجان

حسنی از اجرای برنامه پنج ساله تربیت کنشگر مسجدی با محوریت فضای مجازی برای مقابله با آسیب های اجتماعی این عرصه با همکاری کانون های مساجد استان زنجان خبر داد.

امراله حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با ابراز نگرانی از کمبود اخلاق در بین نسل جوان گفت: متاسفانه الگوپذیری نسل جوان از اهل بیت(ع) کمرنگ شده است.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ایجاد شکاف بین نسل جوان و اهل بیت(ع) بر ضرورت ریشه یابی این مساله تاکید کرد و گفت: عدم موفقیت متولیان در ارائه الگوی درست از اهل بیت(ع) به درستی نبوده و ممکن است نتوانستیم این الگوها را با عصر امروز تطبیق داده و به نسل جوان معرفی کنیم.

 

وی اضافه کرد: از اینرو در تلاش هستیم تا با ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد کنشگرانی را شناسایی و تربیت کنیم تا بتوانند در بازه زمانی پنج ساله در تمام حوزه های فرهنگی و هنری تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشند.

 

حسنی به نقش تعهد و تخصص در هنرمندان اشاره کرد و گفت: داشتن تعهد در کار، به کشور، اعتقادات و باورها یک اصل مهم برای هر فرد محسوب می شود و متاسفانه در وقایع اخیر شاهد بودیم برخی از هنرمندان ما ارزش های کشور خود را زیرپا گذاشتند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در عفت، قناعت، همسرداری، فرزند داری، همسایه داری و ... الگویی برای تمام زنان است و لازم است تا این الگو به بانوان ودختران جامعه معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه زندگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) الگویی برای هر یک از ما محسوب می شود، گفت: برای معرفی این الگوها باید برنامه ریزی کرد.

 

حسنی بالا رفتن سن ازدواج و فرزندآوری در بین دختران را زنگ خطری خواند و گفت: متاسفانه حس مادری در بین زوجه کمرنگ شده است و بایستی برای تقویت این حس در بین بانوان و فرزندآوری فکری اندیشیده شود.

 

این مسئول به برنامه های پیش بینی شده به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز در بین اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان اشاره کرد و گفت: روز شنبه گردهمایی بانوان فرهنگی و هنری استان برای تجلیل از مقام زن برگزار می شود. همچنین در جمع بانوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه ای اجرا خواهد شد.

کد خبر 1245896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha