اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهوری به استان برای بیابان زدایی

مدیر امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای اجرای طرح های بیابان زدایی، ۷۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

حسن امامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد:  از مجموع کل اعتبارات مصوب شده تاکنون، ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شده است.

 

 

مدیر امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته برای چهار طرح بیابان زدایی شامل، ۶۰ هکتار نهال کاری، ۱۱۵ هکتار مراقبت آبیاری، ۱۵۰ هکتار مدیریت روان آب و آموزش ترسیب کربن (توانمندسازی جوامع محلی) در سه شهرستان گرمه، جاجرم و اسفراین هزینه خواهد شد.

 

 

امامی عنوان کرد: عملیات طرح های مزبور از هفته گذشته آغاز شده و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اتمام آن تا پایان امسال انجام خواهد شد.

 

 

 وی تصریح کرد: (به غیر از اعتبارات امسال سفر رییس جمهوری) از محل اعتبارات رییس جمهوری، ۲۵۰ میلیارد ریال برای طرح های بیابان زدایی به مدت سه سال مصوب شده که از این میزان، ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی تامین خواهد شد.

 

 

وی اضافه کرد: ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

 

 

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

 

 

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

 

 

 

کد خبر 1246737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha