۱۲۰ مورد جهیزیه به زوج های نیازمند زنجانی اهدا شد

به گفته صالحی به منظور تحکیم بنیان خانواده، ترویج وتسهیل گری در زمینه ازدواج آسان، در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۲۰ سری جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اهدا شد.

روح اله صالحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج وتسهیل گری در زمینه ازدواج آسان، در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۱۲۰ سری جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان اهدا شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این نهاد مردمی فراهم کردن زمینه ازدواج زوج های نیازمند را از طریق آموزش های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج واهدای جهیزیه  با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی در این سری از جهیزیه ها موجود بود، گفت: جهیزیه های اهدایی به زوجین تحت حمایت ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۷ مورد خدمت کمک هزینه ازدواج در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج  به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شده است، گفت: آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده از جمله مواردی است که زوج های جوان از خدمات کارشناسان مشاور این نهاد در سطح استان استفاده می کنند.

 

صالحی با اشاره به اینکه 29 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار و ۸۳۹  نفر از مددجویان عزیز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات مشاوره گروهی و فردی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

 

وی افزود: کودکان، خانوارهای زن سرپرست کم‌برخوردار، دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج، دختران در شرف ازدواج و دانش آموزان در معرض آسیب و دانش‌آموزان از گروه‌های هدفی هستند که خدمات مشاوره دریافت می‌کنند.

کد خبر 1246757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha