برنامه های اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی  تشریح شد/آیت الله صافی مرجعی جامع الاطراف بود

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن معنوی برنامه های اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم،حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن معنوی امروز(دوشنبه ۲۶دی ماه) در نشست خبری تشریح برنامه های اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی که در حسینیه آن عالم وارسته برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی آن مرحوم از جمله بعد علمی گفت: ایشان بیش از ۱۲۰جلد کتاب به دو زبان فارسی و عربی تالیف کردند.

 

وی پاسخگویی به هزاران سوال و شبهه را دیگر امتیاز شخصیت علمی ایشان برشمرد و افزود: ایشان ۸۰ سال از عمر بابرکت خود را متمرکز در پاسخگویی به سوالات بودند.

 

مدیر موسسه دارالزهرا(س) یا اشاره به بعد اجتماعی شخصیت آن مرجع عالیقدر گفت: ایشان همیشه به مسائل اجتماعی، معیشتی و رفاه عمومی جوامع مسلمین توجه ویژه داشتند، تامین بیش از ۱۲ هزار جهیزیه برای نیازمندان، ساخت خانه های عالم و تجهیز آنها،ساخت مدارس علمیهو مدارس آکادمیک،تاسیس دارالایتام حضرت قاسم(ع) احداث موسسات مختلف تبلیغی،تامین دارو و پوشاک برای نیازمندان و...از جمله خدمات ایشان بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ویژه آقایان با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، روز (پنجشنبه ۲۹ دی ماه) در مسجد امام حسن عسکری( ع) در قم با حضور مراجع عظام تقلید، علما، شخصیت های کشوری و لشکری و هئیات مذهبی برگزار می شود.

 

معنوی همچنین با اشاره به مجلس بانوان نیز گفت: مراسم ویژه بانوان نیز (پنجشنبه ۲۹ دی ماه) ساعت ۱۵ در مسجد الغدیر واقع در بلوار الغدیر برگزار می شود.

 

وی همچنین به مراسم اولین سالگرد در کربلای معلی اشاره کرد و افزود: این مراسم (پنجشنبه ۶بهمن ماه) در حرم حضرت سید الشهدا (ع) بر سر مزار آیت الله صافی گلپایگانی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1247075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha