مجموعه شعر«دنیز سیز شهر» در زنجان رونمایی شد

مجموعه شعر«دنیز سیز شهر» سروده جواد کریمی شامگاه دیروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمعی از شعرای زنجان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه زبان محلی هر منطقه ای از کشور از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: در اصل 15 قانون اساسی کشور بر این موضوع که زبان رسمی ایران، زبان فارسی می باشد اشاره شده است.

 

امراله حسنی با یادآوری اینکه زبان مردم زنجان ترکی است و جایگاه خاصی در بین مردم دارد، گفت: لازم است تا در کنار زبان فارسی به دیگر زبان ها در جای جای کشورمان اهمیت داده و آن ها را پاس بداریم.

 

وی با تقدیر از عملکرد انجمن های ادبی فعال در زنجان خواستار برگزاری کلاس های مخصوص زبان ترکی شد و گفت: انجمن های ادبی قیزیل اوزن و دیگر انجمن های ادبی فعال تر شوند و با حضور اساتید کلاس های ویژه زبان ترکی را برگزار کنند.

 

حسنی با یادآوری اینکه زبان ترکی زبان وسیعی است و متاسفانه اهمیت کمتری به این زبان داده شده است، گفت: لازم است تا نسل به نسل زبان ترکی را منتقل کنیم و به فرزندان خود این زبان را آموزش دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تقدیر از بانیان برگزاری این مراسم بر ضرورت اعتلای فرهنگ شهر زنجان با همراهی صاحبان فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.

 

برگزاری موسیقی و شعرسرایی شاعران زنجانی از برنامه های جانبی این مراسم بود و در پایان نیز از کتاب مجموعه شعر«دنیز سیر شهر» رونمایی شد.

کد خبر 1247829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha