احیا و بازآفرینی هویت دینی، راهکار مناسبی برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی است

به گفته حجت الاسلام هادی، به منظور حل مشکلات فرهنگی در هر منطقه ای، تشکیل مجموعه ای از دغدغه مندان آن عرصه برای احیاء و بازآفرینی هویت دینی، بررسی نقاط قوت و ضعف و ارائه برنامه منسجم در راستای رشد فرهنگی و اجتماعی آن منطقه موثر است.

حجت الاسلام علی هادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، با موضوع آسیب های اجتماعی و نقش مبلغان دینی در پیشگیری از این آسیب ها اظهار کرد: بنده به عنوان فعال فرهنگی و تبلیغی در شهرستان سلطانیه به دلیل شور وعلاقه ای که نسبت به فراگیری علوم دینی داشتم توفیق تحصیل در حوزه علمیه علوی هیدج و چند سالی هم در حوزه ی علمیه  امام کاظم قم کسب کردم.

 

این فعال فرهنگی و تبلیغی در شهرستان سلطانیه که از حضور اساتیدی چون حجت‌الاسلام حاج احمدصالحی در هیدج و استاد حجت الاسلام حاج آقا یوسفی در قم بهره مند شده است، در خصوص نحوه فعالیت خود به عنوان یک مبلغ دین گفت: به عنوان مبلغ دین در مساجد شهر و روستاهای شهرستان های سلطانیه، ابهر و طارم توفیق خدمت داشتم. همچنین به عنوان امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله) و باب الحوائج شهرستان سلطانیه در خدمت مردم بودم.

 

وی که در زمینه فعالیت های جهادی نیز سابقه خدمت دارد در خصوص مهمترین چالش فرهنگی شهرستان سلطانیه اظهار کرد: لازم است صاحب نظران و فعالین این عرصه در خصوص احیاء و باز آفرینی هویت دینی ، علمی و فرهنگی یا حتی شاید اقتصادی این خطه تأمل و دقت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

این کارشناس دینی اضافه کرد: امیدواریم به نقطه ای برسیم که نسل آینده ما و جوانان ما در ابتدا به تاریخچه وطنی خود و پس از آن به افتخار آفرینانِ معاصرِ خطه ای که در آن رشد و پرورش یافته اند ببالند و در صدد افزودن به آن برآیند. از سویی هم ما نیاز به قدردانی و قدرشناسی از کسانی که در این عرصه پیش قدم و پیشرو بوده اند داریم تا نهایتاً بتوانیم به الگوسازی درستی نیز برسیم.

 

این مبلغ دینی در خصوص راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز گفت: تشکل مجموعه‌ای از فعالان و دغدغه مندان این عرصه در شهرستان به منظور موشکافی و بررسی نقاط ضعف ها و قوت ها برای برنامه ریزی دقیق چندین ساله در جهت رشد فرهنگی اجتماعی شهرستان می تواند کارگشا باشد.

 

حجت الاسلام هادی خاطرنشان کرد: برای ثمر دادن و به نتیجه رسیدن قطعا همراهی بزرگان این عرصه و دستگاه های مرتبط را نیز می طلبد از سویی هم نیاز به اعتماد حداکثری مردم خواص و تلاش جهادی فعالین دارد. فراموش نکنیم فرهنگ به مثابه هوایی است که همه برای ادامه حیات اجتماعی خودمان مجبور به استفاده از آن هستیم .

کد خبر 1248559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha