کانون امام هادی، مرکز ثقل مقابله با آسیب های اجتماعی در محله های آسیب پذیر

کانون امام هادی مسجد صاحب الزمان که در محله آسیب پذیر شهر بجنورد قرار دارد، با اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و همراهی دانشجویان برای ارتقاء فرهنگی نه تنها محله کوی امام هادی بلکه دیگر محلات این شهر، همت گماشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «ابوالفضل سلطانی» مدیر کانون فرهنگی و هنری امام هادی علیه السلام مسجد صاحب الزمان بجنورد به فعالیت های ابتکاری این کانون در تلاش برای ارتقاء فرهنگی محله و مسجد محوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کوی امام هادی علیه السلام بجنورد یکی از محلات کم برخوردار چه از نظر عمرانی چه از لحاظ فرهنگی آسیب پذیر است، تلاش کردیم تا با رونق بخشی به فضای مسجد، زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی فراهم شود.



وی جذب نوجوانان به مسجد و فضای تربیتی و تلاش برای ارتقاء خودباوری در آنان را از اولویت های برنامه های کانون اعلام کرد و توضیح داد: تلاش کردیم با حضور  و همراهی در بازی های محلی بچه ها و ارتباط با مدارس منطقه، راه ارتباطی نوجوانان را به سمت مسجد جهت دهیم.



وی گفت: با برگزاری دورهمی های آموزش قرآن کریم، همخوانی و گفتگو تمام نوجوانان حاضر در این دورهمی ها قدمی دیگری بود که تلاش شد تا کودکان و نوجوانان در کنار دریافت آموزش آموزه های قرآنی، بتوانند با بروز و ظهور ایده های خود، ترس از حضور در اجتماع و بیان نظرات در آنها کم‌کم تبدیل به شجاعت اعلام نظر و خودباوری شود.



سلطانی به قدم های دیگر این کانون برای رفع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و تشکیل گروه جهادی و همیاری دانشجویان دانشگاه های بجنورد برای آموزش های فرهنگی به دانش آموزان محله امام هادی علیه السلام را مورد توجه قرار داد و گفت: بازی های کودکانه، برگزاری کلاس های رفع اشکال و تقویتی دروس تحصیلی با همکاری دانشگاه های انقلاب، کوثر و فرهنگیان نه تنها در مسجد این محله بلکه محلات دیگر انجام گرفت و مورد استقبال واقع شد.



وی اعلام کرد: هم اکنون 30 عضو نوجوانان در دورهمی های آموزشی مسجد کوی امام هادی علیه السلام شرکت می کنند.



این مدیر کانون که خود از جوانان فعال فرهنگی است، در ادامه به رفع مشکلات عمرانی محله امام هادی علیه السلام  نیز اشاره کرد و گفت: با همراهی ارکان مسجد بارها  و طی جلسات مختلف از مسئولان نهاد های مختلف دعوت شد تا با بررسی مشکلات محله و نیاز های مردم زمینه عمران و آبادی این منطقه فراهم شود و مواردی همچون آسفالت محله، جوی کشی خیابان ها، موضوع خندق و انبار زباله را مطرح و پیگیری شده است.



سلطانی، دستگیری از خانواده های نیازمند و شناسایی 450 خانواده کم برخوردار محله را در فعالیت های کانون و اهالی مسجد اعلام کرد و افزود: بر این اساس جدولی آماده شده و سطح نیازمندی خانواده ها از یک تا سه درجه بندی شده که 100 خانواده درجه سه به صورت مستمر از  بسته های معیشتی و طبخ غذای گرم تا کمک های موردی بهره مند می شوند.

کد خبر 1248914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha