ثبت نام ۱۴۰۰ نفر در قزوین برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در پنج مسجد شهر قزوین گفت: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام رحیمی -رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در این استان گفت: ثبت نام اعتکاف در قزوین همزمان با فرارسیدن ماه رجب آغاز شد که تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام کرده اند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: این تعداد افراد ثبت نام کننده در واقع شامل معتکفان عمومی، دانش آموزان، طرح اعتکاف خانوادگی و کانون های مساجد در شهر قزوین می شود.

 

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مهلت ثبت نام تا ۱۲ بهمن ماه بود که این زمان امروز هم تمدید شد چراکه تعداد متقاضیان برای ثبت نام در مراسم معنوی سرعت بالایی را گرفته بود و درخواست های بسیاری هم داشتیم که ثبت نام امروز هم ادامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره میزان استقبال از مراسم معنوی اعتکاف اعلام کرد: استقبال برای شرکت در این مراسم و شیب ثبت نام در روزهای پایانی، روند صعودی را داشت ولی در خصوص مجموع متقاضیانی که برای شرکت در این برنامه  ثبت نام کردند، با توجه به شرایط موجود، هزینه تمام شده و منابع مالی کمک شده مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای ثبت نام در نظر گرفته شد از این رو بودند افرادی که نتوانستند برای شرکت این مراسم ثبت نام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: البته ما بحث اعتکاف دانش آموزی را داشتیم که توانستیم بانیانی برای این مراسم داشته باشیم که مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای شرکت در این مراسم در نظر گرفته شد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تأکید کرد: اگر بخواهیم مجموع استقبال از این مراسم معنوی را در نظر بگیریم، استقبال ضعیف نبوده ولی تعداد ثبت نام کنندگان به جمعیت پیش بینی شده ما نرسیده است البته  سایر شهرها هم همین شرایط را دارند.

 

وی با اشاره به مساجد برگزار کننده اعتکاف در قزوین افزود: مسجدالنبی ویژه آقایان به صورت عمومی، مسجد المهدی مینودر برای آقایان عضو در کانون های مساجد، مسجد محمدرسول الله ویژه مادران به همراه فرزندان، مسجد جامع عتیق و مسجد امام خمینی ویژه خانم ها در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می شود و معتکفان در این ایام باید در محیط مسجد حضور داشته باشند که بر این اساس افراد از جمعه ساعات پایانی شب در مساجد حضور می یابند تا بتوانند سحر روز شنبه را در مسجد باشند.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های جانبی فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: در این ایام برنامه های فرهنگی هم در نظر گرفته شده که این برنامه ها شامل سخنرانی اساتید اخلاق، کلاس های قرآنی، برنامه های مناجات بوده و همچنین برنامه هایی که هر ساله در مراسم اعتکاف برگزار می شود هم در این سه روز اجرایی خواهد شد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین یادآور شد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین فعالیت های خوبی در مراسم اعتکاف در این حوزه صورت می گیرد که امیدواریم معتکفان به خوبی از این برنامه ها استفاده کنند.

 

کد خبر 1250334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha