وفادرای به نظام بارزترین ویژگی عشایر/ جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب در سمنان برگزار شد

حجت الاسلام موسوی نقش عشایررا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ستودنی عنوان کرد وگفت: وفاداری عشایر به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهمترین ویژگی این قشر زحمت کش است.

حجت الاسلام سید علی موسوی -مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان- درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب در استان سمنان با بیان اینکه عشایردر همه برهه های زمانی یار و یاور نظام بوده‌اند گفت: زنان و مردان عشایر کشورمان همواره پیش‌روی سایر گروه‌های اجتماعی بوده‌اند و در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های اصیل آن پیشتازی کرده‌اند.

 

 حجت الاسلام موسوی با تأکید براینکه دلاورمردان عشایر در دفاع از ولایت‌فقیه، میهن اسلامی، دین و باورهای مردم همواره جلوتر از سایر آحاد جامعه حرکت کرده‌اند ادامه داد: عشایر به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، برای دفاع از کشور اعلام آمادگی کردند و در دفاع از حق علیه باطل به پاخاستند.

 

وی عشایررا ذخایر انقلاب‌ دانست وافزود: در دوران جنگ عشایر از نفوذ دشمن به خاک کشورمان پیشگیری کردند و در راه استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش موثری داشتند و رهبری همیشه بر نقش عشایر در موفقیت های انقلاب و نظام تاکید داشتند.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: نقش عشاير و روستاييان در پيروزي انقلاب كاملا مشهود است، هم اكنون نيز اين قشر زحمتكش در بالندگي كشور نقش بسزايي دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان با بيان اينكه كشور ما در شرايط فعلي درگير جنگ اقتصادي وترکیبی است اضافه کرد: امروزه عشاير غيور ما در كنار تمامي مهندسان و تكنسين هاي زمان جنگ در صحنه قرار دارند و با اراده زمان جنگ سعي در پيروزي دارند.

 

وی افتخارآفرینی عشایر مناطق مختلف کشور در عامه عرصه ها بویژه فرهنگ، اقتصاد و همچنین در تحقق اقتصاد مقاومتی را از برجستگی این قشر دانست وگفت:  پایمردی و غیرت عشایر در پاسداشت ارزشهای دینی و ملی و مقاومت اعتقادی از یکسو و تلاش شبانه روزی آنان در رونق بخشی به تولید کشور و جهاد اقتصادی از سوی دیگر الگویی مناسب برای سایر بخش ها است.

 

همزمان با دهه مبارک فجر جشنواره عشاير و انقلاب با حضور روستائیان و عشایر استان سمنان در مدرسه روستائی و عشایری شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

 

این مراسم  با حضور پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایری کشور، گلرونماینده مردم شهرستان های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ،حمیدی معاون استاندار سمنان و حجت الاسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر،اقوامی پناه فرماندار شهرستان مهدیشهر ،حجت الاسلام موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و مسئول دفتر فرهنگ روستا و عشایر استان سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. 

 

اجرای سرود عشایر ایل سنگسر شهرستان مهدیشهر به همراه اجرای موسیقی محلی توسط عشایر شهرستان دامغان و برپایی سیاه چادر عشایر به همراه پخت نان محلی و  ارائه محصولات محلی عشایر از برنامه های مهم این مراسم بوده است.

 

رئیس سازمان عشایری کشور،نماینده مهدیشهر و سرخه در مجلس،معاون استاندار سمنان ،فرماندار مهدیشهر از سخنرانان این مراسم بودند.

کد خبر 1250353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha