کسی نمی‌تواند در موضع‌گیری امام (ره) و رهبری نسبت به اسراییل شبهه‌‌ای ایجاد کند

سیدافقهی با بیان اینکه هیچ جای شبهه ای در موضع گیری امام (ره) نسبت به اسراییل وجود ندارد، گفت: رهبر انقلاب نیز همان موضع ثابت امام (ره) را ادامه می دهند که این امر موضع ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز است.

سیدهادی سیدافقهی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برخی تردیدها در مورد موضع گیری امام (ره) درباره رژیم صهیونیستی و از بین بردن این رژیم گفت: در این موضوع لازم است موضع گیری امام (ره) در موضوع فلسطین و اسراییل را قبل از پیروزی انقلاب واکاوی کنیم. زمانی که امام هنوز قدرت اجرایی نداشتند و در نجف اشرف در تبعید به سر می بردند از ایشان استفتاء کردند که آیا مجاز هستیم بخشی از اموال خمس و شرعی را برای کمک به محرومان اختصاص دهیم؟ ایشان تشویق و تایید کردند که" این کمک انجام شود".

 

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه حضرت امام (ره) در زمان شاه مبارزه خود را علیه رژیم ستمشاهی که روابط خیلی نزدیک و رسمی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی غاصب داشت آغاز کرد، افزود: روابط شاه با رژیم صهیونیستی تا جایی است که این رژیم در آن زمان در کشور ما سفارتی به خود اختصاص داده بود که پس از پیروزی انقلاب این سفارت تقدیم یاسر عرفات به عنوان نماینده فلسطین که به لحاظ قانونی و حقوقی و اخلاقی رهبر فلسطین بود، شد و کلید سفارت رژیم صهیونیستی تقدیم وی شد و پرچم رژیم صهیونیستی پایین کشیده و پرچم فلسطین با حضور سید احمد خمینی (ره) برافراشته شد و کسی تا اینجا و با این روایت نمی تواند تشکیک کند،

 

کارشناس مسایل بین الملل و خاورمیانه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در تمام سخنرانی ها و موضع گیری ها و دستوراتشان از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تا تاکید بر کمک به مردم فلسطین و قیام و انقلاب فلسطین نشان دادند که موضع ثابتی درباره رژیم اشغالگر قدس دارند و درباره مبارزه و نابودی این رژیم تاکید داشتند. امام (ره) قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب این موضع ثابت را داشتند و هیچ کس نتوانسته است هیچ خلل و تشکیکی در این زمینه ایجاد کند.

 

کارشناس مسایل خارجی در مورد تاکیدات امام خمینی (ره) درباره رژیم صهیونیستی اسراییل غاصب یادآور شد: امام خمینی (ره) جملات و سخنان قصاری در مورد رژیم غاصب صهیونیستی دارند که هرگونه شک و تردید یا شبهه افکنی در خصوص محو رژیم اسراییل از صحنه روزگار را از بین می برد. بنده از زبان امام (ره) شنیدم که "اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت رژیم صهیونیستی روانه کند، لازم نیست جنگی شکل بگیرد. سیل آب رژیم صهیونیستی را غرق و از بین می برد". "رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است". "اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود". "اسراییل غده سرطانی است" و .... تمام این موضع گیری ها نشان می دهد که از لحاظ شرعی اسراییل اول قبله مسلمانان را اشغال کرده است و مردم مسلمان را قتل عام می کند و مردم تحت اشغال طبق قوانین بین المللی حق دارند با توسل به هر وسیله ممکن و هر شیوه؛ اشغالگر را از کشور خود اخراج کنند. تمامی این جملات و تاکیدات نشان می دهد موضع گیری امام (ره) نسبت به محو اسراییل سیاست همواره ثابت بوده است.

 

کارشناس مسایل خارجی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب این شعارها نوشته می شد که امروز ایران آزاد شد و فردا فلسطین آزاد می شود. موضوع دیگر کمک به مردم فلسطین است که در زمان مقام معظم رهبری شدت نیز گرفته است و حتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور مستقیم در جنگ 33 روزه 2006 میلادی رژیم حزب الله با رژیم صهیونیستی داشت و پس از آن در جنگ 22 روزه گروه های جهادی مانند حماس و جهاد با رژیم صهیونیستی حضور داشت؛ این موضوع نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی از بین بردن اسراییل را به عنوان یک راهبرد دنبال می کند.

 

وی گفت: هرگونه شک و شبهه درباره این راهبرد نظام و بنیانگذار انقلاب اسلامی توهین و اتهام زنی به حضرت امام (ره) است و کسانی این سخن را مطرح می کنند که ممکن است موضوع فلسطین را نفهمیده باشند یا می خواهند آدرس غلط بدهند مانند اغتشاشات سال 88 که دیدیم عده ای در داخل کشور به بهانه تقلب در انتخابات شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند. این گونه سخنان از قماش سال 88 است و هیچ جای شک و تردید وجود ندارد که فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است و رژیم غاصب صهیونیسم اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود.

 

وی گفت: اما در این موضوع فرضیه ای وجود دارد که ممکن است از این مسئله سوء استفاده شود که آیا منظور ما از بین بردن یهودیان ساکن در فلسطین است یا خیر؟ در این زمینه باید گفت منظور ما از نابودی رژیم صهیونیستی، نابودی رژیم آپارتاید و فاشیست اسراییل است. مگر در داخل کشور ما یهودیان و کلیمیان ساکن وجود ندارند؟ آنها در پارلمان جمهوری اسلامی ایران صاحب نماینده هستند و در کنیسه خود که محل عبادت است قوانین خود را اعمال و رعایت می کنند؛ بنابراین موضوع یهودی ستیزی یک بحث است و موضوع صهیونیست ستیزی که هدف امام (ره) و رهبر انقلاب و این همان فلسفه روز جهانی قدس است، موضوع دیگری است و خوشبختانه شاهد هستیم که هرساله راهپیمایی روز قدس فراگیرتر و جهان شمول تر می شود و در پایتخت های اروپایی و حتی آمریکا نیز حتی افرادی که مسلمان نیستند برای حمایت از فلسطین تظاهرات می کنند و جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و به انتفاضه کمک می کنند.

 

وی یادآور شد: هیچ جای شبهه وجود ندارد که موضع گیری امام (ره) نسبت به اسراییل ثابت بوده است و رهبر انقلاب نیز همان موضع ثابت امام (ره) را ادامه می دهند که این امر موضع ثابت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1251142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha