تسلیت سازمان همکاری اسلامی در پی وقوع زلزله در سوریه و ترکیه

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای تلفات ناشی از وقوع زمین لرزه شدید در ترکیه و سوریه را به دولت ها و مردم هر دو کشور تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « trend.az»، سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه ای تلفات ناشی از وقوع زمین لرزه شدید در ترکیه و سوریه را به دولت ها و مردم هر دو کشور تسلیت گفت.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی سازمان همکاری اسلامی آمده است: ما از اقدامات فوری مقامات جمهوری ترکیه برای نجات قربانیان و محدود کردن عواقب زلزله بسیار قدردانی می کنیم.

 

به گزارش مرکز لرزه نگاری مدیترانه ای اروپا، زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر ،امروز (دوشنبه 17 بهمن) در مرکز ترکیه به ثبت رسید. کانون این زمین لرزه در 26 کیلومتری شهر «غازی عینتاب» بوده است.

 

سازمان مدیریت بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه اعلام کرد که سه زمین لرزه دیگر به بزرگی 6.4 تا 6.6 ریشتر استان «غازی عینتاب» در جنوب شرق ترکیه را لرزاند.

 

معاون رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که در این زمین لرزه 912 نفر کشته و 5383 نفر مجروح شدند. در اثر زمین لرزه ای که ترکیه را لرزاند، لرزش های شدیدی در سوریه، لبنان، مصر و قبرس نیز احساس شد.

کد خبر 1251158

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha