حضرت زینب(س) دارای رسالت سیاسی و حمایت از مبارزه شهیدان بود

فاخته حضرت زینب (س) را دارای رسالت سیاسی و پشتیبانی از مبارزه شهیدان، شهید پروری و تربیت نسلی شهادت طلب دانست و از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار بخش سنگر با حضور قهرمانان ورزشی در روز چهارشنبه(۱۹ بهمن) خبر داد.

عباس فاخته - مسئول کانون المهدی مسجد جامع صاحب الزمان(عج) گیل پردسر سنگر - با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حضرت زینب(س) با تمام مصیبت هایی که بر او و خانواده اش گذشت اما قهرمانی بود که پس از شهادت امام حسین(ع) پرچم قیام و نهضت عاشورا را به دوش کشید و باعث ماندگاری اسلام شد.

 

وی با بیان اینکه زینب(س) روح ظلم ستیزی را از مادرش حضرت فاطمه زهرا(س) و پدرش امیرالمومنین(ع) به ارث برد گفت: این بانوی ایثارگر همانگونه که مادرش از امام معصوم زمان خود حمایت کرد آنحضرت نیز در راه افشای ظلم و احقاق حق، با کلام غرّای خویش از هیچ فداکاری و جانفشانی دریغ نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم وفات حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع صاحب الزمان (عجلّ الله) گیل پرده سر برگزار شد، ادامه داد: در حادثه عاشورا و مصیبت مهیبی که تمام بار غم و اندوه، بر دوش حضرت زینب(س) بود او آغوش تسکین خود را به روی تک تک بازندگان عاشورا می گشود.

 

فاخته افزود: حضرت زینب(س) در مقام الگو و مقتدای تمام حاضرین صحنه عاشورا قرار داشت و پیام عاشورا که توسط آنحضرت به تمام زنان روزگار ابلاغ می شود، شناخت رسالت سیاسی و پشتیبانی از مبارزه شهیدان، تلاش اجتماعی همراه با عفاف، پاکدامنی، شهید پروری و تربیت نسلی شهادت طلب است.

 

وی در پایان از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار بخش سنگر با حضور قهرمانان ورزش جهان،  کشور و استان در روز چهارشنبه(۱۹ بهمن) خبر داد و گفت: این مراسم در راستای یادواره ۲۹۸ شهید بخش سنگر در سالن شهید فاخته روستای گیل پرده سر برگزار می شود.

کد خبر 1251220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha