درخواست «آیت الله سیستانی» برای تسریع کمک به آسیب دیدگان زلزله سوریه و ترکیه

آیت الله سید علی سیستانی خواستار فراهم کردن نیازهای ضروری آسیب دیدگان زلزله شدید سوریه و ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از NRT، دفتر رسانه‌ای آیت الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مرجعیت عالی دینی امروز (چهارشنبه 19 بهمن 1401) خواستار تلاش همگانی و تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان زلزله شدید سوریه وترکیه شد.

 

در این بیانیه آمده است: اطلاعات جدید درباره زلزله شدیدی که اخیرا مناطق وسیعی از خاک ترکیه و سوریه را لرزاند، نشان می دهد که شمار زیادی قربانی و زخمی و خسارت مادی سنگین به منازل و زیرساخت ها وارد کرده است و یک فاجعه انسانی کم نظیر در عصر حاضر است.

 

براساس این بیانیه، مرجعیت عالیقدر در نجف اشرف با ابراز همدردی و همبستگی با خانواده‌های قربانیان این زلزله، از خداوند متعال برای آنها صبر و شکیبایی و برای زخمی ها شفای عاجل مسئلت کرد. امید است که تلاش مسئولان مورد نظر و همه نیکوکاران برای تامین نیازهای ضروری آسیب دیدگان در اسرع وقت انجام شود.

 

 سحرگاه روز دوشنبه زمین لرزه شدیدی مناطق از سوریه و ترکیه را لرزاند که در نتیجه آن تاکنون هشت هزار و 700 نفر جان باختند که از این تعداد، شش هزار و 234 نفر آنها از قربانیان ترکیه هستند. تعداد زخمی های در ترکیه بیش از 37 هزار و 11 نفر است.

کد خبر 1251537

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha