«فلسطین معکم»، کمپین فلسطینی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه

فلسطینی‌ها، کمپین «فلسطین معکم» را برای کمک و حمایت از آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصفا، فعالان فلسطین، کمپین همبستگی با عنوان« فلسطین معکم» را برای امداد رسانی و حمایت از آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه به راه انداختند.

 

«محمد ابوطاقیه» محقق و روزنامه نگار و سخنگوی این کمپین گفت: این کمپین درحال حاضر در جنوب ترکیه و شمال سوریه  به همت گروهی از نهادهای جامعه مدنی درترکیه و با همکاری فلسطینی ها فعال شده است.

 

ابوطالقیه گفت: این کمپین برای همبستگی و کمک برای نجات در ترکیه و سوریه و حمایت از جامعه فلسطینی به راه افتاد.

 

وی افزود: نزدیک به هزار و 700 خانوار فلسطین در منطقه شمال سوریه و نزدیک به دوهزار خانوار در مناطق زلزله زده ترکیه زندگی می کنند.

 

ابوطاقیه گفت: کمپین«فلسطین معکم» از ساعات اولیه وقوع زلزله با مدیریت نهادها و جمعیت های مدنی راه اندازی شد.

 

وی ادامه داد: این کمپین با ارتباط و بررسی وضعیت خانواده ها و پیگیری وضعیت مفقودین و گزارش از آنها و باهماهنگی مستمر با نهادهای ویژه در ترکیه به خصوص هلال احمر و سازمان بلایای طبیعی ترکیه کار خود را آغاز کرد. یک تیم از جوانان فلسطینی نیز برای حمایت از تیم های امدادی در شمال سوریه تشکیل شده است.

 

این روزنامه نگار فلسطینی گفت: بیشش از 27 تیم از جوانان به مناطق زلزله زده در ترکیه رسیده و بخشی از آنها نیز در راه شمال سوریه هستند.

 

ابوطاقیه افزود: شرایط در شمال سوریه سخت است. کمپین رسانه ای به دو زبان ترکی و عربی تشکیل شده است.

 

منابع ترکیه اعلام کردند: تعداد جان باختگان این زلزله که سحرگاه دوشنبه گذشته به وقوع پیوست، به بیش از 14 هزار نفر و تعداد زخمی ها نیز به 67 هزارو 97 نفر رسیده است. تعداد جان باختگان سوریه نیز از مرز سه هزار و 162 نفر گذشته است و تعدادی زخمی ها نیز پنج هزار و 685 نفر است. براساس آمارها تعداد کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه به بیش از 17هزار نفر رسیده است.

کد خبر 1251840

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha