انقلاب اسلامی، احیاگر فرهنگ و تفکر امر به معروف و نهی از منکر بود

حجت الاسلام گرجی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از برکات فرهنگ مترقی اسلام در شکل گیری جامعه ای در سایه امنیت و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی اظهار داشت: امروز توفیق داریم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم، در این روز یاد شهیدان و امام شهیدان و عزیزانی که برای این انقلاب تلاش کردند گرامی می داریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از زوایای مختلف قابل بررسی و تبیین است افزود: یکی از جهاتی که انقلاب اسلامی در داخل کشور و نیز در سراسر دنیا منشا آن شد، احیای فرهنگ و تفکر امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ اداره ای و نهادی حق امر به معروف و نهی از منکر و حتی اعتراض وجود نداشت، چه برسد به آنکه به مسئولان و حاکمان کشور بخواهد اعتراضی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در آن دوران حتی در دنیا، فرهنگ فرودست و فرادست رایج شده بود و کشوری مانند آمریکایی قدرت داشت تا هر چه بگوید دیگر کشور ها فرمان ببرند و مگر کسی جرات داشت در برابر شرق و غرب قد علم کند.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی تصریح کرد: در آن دوران همه کشورها یا باید وابسته به شرق و یا غرب بمانند و یا محکوم به نابودی و نیستی باشند اما با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در داخل کشور و در اصل هشتم قانون اساسی مترقی ما اصل امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر به رسمیت شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: در کدام کشور و در کدام قانون اساسی، چنین اصلی آمده است؟ در حالی که در این قانون امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر در همه جهات یعنی توسط مردم به مسئولان و مسئولان به مردم و مردم به مردم مورد تاکید است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از برکات فرهنگ مترقی اسلام در شکل گیری جامعه ای در سایه امنیت و پیشرفت است گفت: خدا را شکر می کنیم که کشور ما آن قدر مترقی است که هر شهروندی می تواند خطاب به مسئولان بدون هیچ لکنتی امر به معروف و نهی از منکر کند و یا اعتراض نماید.

وی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با بانوان، بانویی را دیدیم که می گفت هیچ کس متنی را که نوشته ام نخوانده است تا ببیند قرار است چه مطلبی را به آقا بگویم؛ یعنی شهروندی آزادانه وبدون دلهره در برابر عالی ترین مقام کشور می ایستد و بدون لکنت زبان آن چه در دل دارد بیان می کند و این نبود مگر به برکت اسلام و احیای این اصل اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران.

حجت الاسلام والمسلمین گرجی تصریح کرد: در بعد بین المللی نیز به تعبیر غربی ها آن هژمونی که غرب در دنیا حاکم کرده بود که "یا با ما و یا بر ما "و "اگر بر ما محکوم به نیستی و نابودی است" اما آن هیمنه ابرقدرت ها شکسته شد و امروز کشورهای متعددی از جمله فلسطین و لبنان و سوریه و ونزوئلا و کشور های الجزایر و نیجریه با قدرت در مجامع جهانی می ایستند و در برابر قدرت های جهانی عرض اندام می کنند و حرف برای گفتن دارند.

وی گفت: این نیز از برکات احیای فرهنگ و تفکر امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های بین المللی چه از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و امید است با پیشرفت روزافزون این فرهنگ، شاهد عمومیت آن در جامعه باشیم و بیش از پیش برکات و آثار این فرهنگ مترقی اسلامی در همه جوامع مشاهده و ملاحظه شود و حلاوت و شیرینی آن در رفع مشکلات و آسیب ها چشیده شود.

 

 

 

کد خبر 1252232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha