راهیابی ۱۵ همدانی به مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان فراجا

حجت الاسلام جوشقانی ، از راهیابی ۱۵ نفر از خانواده های کارکنان فراجا در همدان به مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان فراجا در مشهد مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی، در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان همدان در خصوص اهمیت تمسک به قرآن و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی افراد، بیان کرد:  خواندن یا حفظ قرآن مقدمه‌ و پس از آن تدبر و تفکر در آیات و سرانجام عمل به قرآن کریم فرصتی برای مأنوس شدن با قرآن است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت پلیس در طراز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در راستای تحقق منویات فرمانده کل قوا، شناسایی نخبه‌های قرآنی را به عنوان یکی از ماموریت‌ها در دستورکار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان فراجا از ۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه جاری با حضور تعدادی از خانواده‌های انتظامی به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل، درک مفاهیم و نکات تفسیری سطح ۱ و ۲ برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام  جوشقانی با اشاره‌ به فعالیت‌های قرآنی این فرماندهی، بیان کرد: کلاس قرآن در رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار می‌شود، طرح «نور مبین» برای آشنایی با مفاهیم قرآن کریم در سال‌ جاری ویژه ۲۴۰ نفر از کارکنان برگزار شد.

 

وی همچنین به برپایی موکب الحسین (ع) شهدای فراجا در روز 22 بهمن همراه با اجرای سرود و مسابقات فرهنگی اشاره کرد.

 

کد خبر 1252371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha