فرآیند احداث ۳۵ نمازخانه مدارس تکمیل می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، از تکمیل فرایند احداث ۳۵ نمازخانه مدارس تا پایان اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان؛ ابوالقاسم اکبری -مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی- به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، با اشاره به اینکه مربیان پرورشی طلایه داران تربیت در مدارس هستند، گفت: در مدارس خراسان شمالی، ۲۶۶ مربی پرورشی و ۲۲۴ مشاور فعالیت می‌کنند.

 

وی از حضور هزار و ۸۵۰ دانش آموز، در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و افزود: برپایی جشن تکلیف برای بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی، برگزاری ۲۳۵ یادواره شهدا در مدارس استان، برپایی ۲۰۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب و احرای طرح شهید پژوهی با همکاری بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و سپاه جوادالائمه(ع)، از طرح‌های فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش به شمار می رود.

 

اکبری، اجرای طرح اتقان با هدف ارتقا توانمندی‌های قرآنی معلمان ابتدایی و تکمیل فرایند احداث ۳۵ نمازخانه مدارس تا پایان اسفندماه را به دیگر طرح‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش افزود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام سه مرحله کاروان‌های راهیان نور به جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: آخرین کاروان، امروز هشتم اسفندماه هم‌زمان با آغاز هفته تربیت اسلامی عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شود.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقاء سلامت و بهداشت دانش آموزان با مشارکت والدینی که پزشک هستند، گفت: در این طرح ماهانه ۹۰۰ دانش آموز به صورت رایگان از خدمات بهداشت و سلامت ۳۰۰ پزشک بهره مند می‌شوند.

 

۸ تا ۱۴ اسفندماه به نام هفته تربیت اسلامی و با شعار "همه در تربیت سهم داریم" نامگذاری شده است.

کد خبر 1254855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha