صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است

امیرعبداللهیان در تشریح آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که اخیرا به عراق سفر کرده بود در گفت وگو با الوفاق در خصوص پیگیری ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: یکی از مسائل اساسی که در گفت وگو با مقامات عراقی به آن پرداختیم، پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است و مسئولان عراقی نیز اهتمام ویژه به این موضوع دارند. مساله مهم در این پرونده این است که آمران و عاملان این عملیات تروریستی برای همه شناخته شده هستند و امیدواریم که روند پیگیری این موضوع به طور اساسی ادامه داشته باشد.

 

وی در تشریح آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشورهای منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است و کشور و حکومت های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند. جمهوری اسلامی ایران رویکرد مثبتی دارد و معتقد است که از طریق همکاری مداوم با کشورهای همجوار و منطقه، شاهد گشایش زیادی در آینده خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه سوتفاهم ها برطرف خواهد شد و روابط ایران با کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن تقویت خواهد شد، گفت:‌ درخصوص عربستان نیز دستورکار جدی داریم.

 

کد خبر 1254903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha