لزوم ترمیم یادمان‌ شهدا در معابر شهری/ ۵۸ مصوبه گرامیداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین در گیلان

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه تعویض تصاویر شهدا و ترمیم یادمان‌ شهیدان در معابر شهر رشت نیازمند اهتمام جدی مسئولان است گفت: با توجه به آغاز سال نو و حضور مسافران نوروزی، یادمان و تصاویر نصب شده شهدا شایسته مقام شهیدان گرانقدر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مجتبی اشجری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان - امروز(چهارشنبه، ۱۰ اسفند) در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین با بیان اینکه دوازدهم فروردین  از روزهای ماندگار و خاطره‌انگیز تاریخ انقلاب اسلامی است،گفت: یوم الله ۱۲ فروردین و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغاز فصل نوینی در سرنوشت ملت مبارز و انقلابی ایران است.

 

وی با بیان اینکه رای «آری» بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ موجب استحکام انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌‌المللی شد افزود: مردمی‌بودن یکی از ویژگی‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

اشجری شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را محوری‌ترین شعار مردم ایران در طول نهضت اسلامی دانست و بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمونه موفق از تشکیل حکومتی بر اساس احکام مترقی دین مبین اسلام است.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۴۴ سال است که مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم مسئولان کشور را انتخاب می‌کنند گفت: ملت ایران  با کوتاه کردن دست استکبار جهانی بر سرنوشت خود حاکم است.

 

اشجری در ادامه با اشاره به راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن، حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی را ستودنی و در عرصه‌های بین‌المللی کم‌نظیر دانست و اذعان کرد: حضور باشکوه مردم در مناسبت‌های ملی و انقلابی با وجود همه تهدیدها، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، دشمنان نظام را خشمگین کرده است.

 

وی بر اولویت قرار دادن رفع مشکلات معیشتی مردم از سوی دولتمردان تاکید کرد و ادامه داد: مردم مقاوم و قدرشناس ایران چهل و چهار سال است عاشقانه پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند و مطالباتی نیز دارند. ایجاد امنیت اقتصادی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی علاوه بر امنیت نظامی از خواسته‌های به حق مردم است که باید از سوی دولتمردان جدی گرفته شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون جانفشانی و ایثار شهدا هستیم خواستار تعویض تصاویر شهدا نصب شده در تیرک بلوارها و معابر عمومی شهر رشت شد و متذکر شد: متاسفانه تصاویر این شهدای والامقام به دلیل گذر زمان کم‌رنگ و نامناسب شده‌ و این امر موجب رنجش و دلخوری خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهر رشت گشته است.


وی با بیان اینکه تعویض تصاویر شهدا و ترمیم یادمان‌ شهیدان در معابر شهر رشت نیازمند اهتمام جدی مسئولان است گفت: با توجه به آغاز سال نو و حضور مسافران نوروزی، یادمان و تصاویر نصب شده شهدا شایسته مقام شهیدان گرانقدر باشد


اشجری با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت یوم الله دوازدهم فروردین گیلان از تصویب ۵۸ مصوبه استانی برای گرامیداشت این ایام خبرداد و اعلام کرد: برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی و ویژه‌برنامه‌های تبیینی، بهره‌مندی از فضای مجازی، تولید و انتشار مقالات و آثار هنری فاخر، اجرای گروه‌های سرود، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی متعدد، نصب پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی در میادین، پل‌ها، بلوارها و معابر عمومی، تبلیغات محیطی و... بخشی از برنامه‌های گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین در گیلان است.

کد خبر 1255380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha