آثار منتخب نخستین جشنواره نقالان سوره در مساجد اجرا می شود

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی گفت: آثار منتخب نخستین جشنواره نقالان سوره خراسان شمالی با اجرا و روایت دانش آموزان هنرمند در مساجد شهرستان های استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن -مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی- اعلام کرد: آثار منتخب نخستین جشنواره نقالان سوره خراسان شمالی در مساجد استان با همکاری کانون‌های فعال، برای عموم مردم اجرا می شود.



وی این آثار را بر اساس اعلام حوزه هنری، 20  اثر نقالی از زندگینامه شهدای استان نام برد و افزود: هفت روایت مربوط به هفت دانش آموز مقطع ابتدایی و باقی هم توسط دانش آموزان مقطع متوسطه اجرا خواهد شد.



حجت الاسلام پاکدامن با معرفی اسامی آثار افزود: این دانش آموزان نقالی ها را با محوریت معرفی شهدای والامقامی همچون  "شهید حمیدی زاده"،  "شهید ره آموز"، "شهید محمدزاده"، "شهید رستمی"، "سردار عیوض"، "شهید کریمی"، "شهید صفا" و "شهید باقری" و "تحفه گل" اجرا می کنند.

 


وی اظهارکرد: پیش از این نیز 6 تئاتر با همکاری حوزه هنری و هنرمندان مسجدی به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای هجدهم تا بیست و هشتم بهمن ماه گذشته برای عموم مردم در مساجد شهرستان های استان اجرا شد.



 مدیر ستاد فهما خراسان شمالی اعلام کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و برگزیدگان تقدیر خواهند شد.

کد خبر 1255439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha