۴۶۰ دانش آموز اصفهانی برای اولین بار به مشهد الرضا مشرف شدند

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان گفت: ۴۶۰ دانش آموز از سراسر استان اصفهان برای اولین بار به مشهد الرضا مشرف شدند.

«اکبر رحمتی» در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اجرای طرح اعزام مشهد اولی ها در استان اصفهان اظهارداشت: روز جمعه این هفته 460 دانش آموز از کل استان برای زیارت امام رضا برای اولین بار به مشهد مشرف شدند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان افزود: این دسته از دانش آموزان تاکنون به دلایل مختلف فرصت زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکرده بودند که در قالب طرح مشهد اولی ها عازم خراسان شده اند و سفر آنان تا 17 اسفندماه ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: مراسم اعزام دانش آموزان با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار و به وسیله اتوبوس به سمت خراسان رفتند که برنامه های فرهنگی نیز برای آنان پیش بینی شده است.

رحمتی با بیان اینکه این اردوی فرهنگی و معرفتی برای این دسته از نوجوانان حائز اهمیت است، تصریح کرد: خاطرات خوبی را به یادگار برای آنان به جای می گذارد.

 

وی اضافه کرد: در این اردو علاوه بر زیارت و تفریح برنامه های فرهنگی و ورزشی نیز پیش بینی شده که در طول سفر اجرا می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان یادآورشد: این دانش آموزان در مقطع متوسطه اول در حال تحصیل هستند و واجد این شرایط بودند.

 

وی با اشاره به حمایت هایی که از هزینه های این سفر شده، گفت: سعی شده تا افرادی که تاکنون به مشهد نرفته اند از این فضای معنوی بهره مند بشوند.

به گفته رحمتی برخی از مدارس، اردوی مشهد برای کل دانش آموزان و یا دانش آموزان برتر در طول سال تحصیلی برگزار می کنند که یک فضای معنوی و معرفتی در کنار فرصت تفریحی ایجاد شده و خاطرات خوبی را برای آنان خواهد داشت.

 

وی یادآورشد: خیرین در برگزاری چنین اردوهایی با مسئولان مدارس همکاری می کنند و این موضوع در کاهش هزینه های اردو نقش دارد.

کد خبر 1255691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha