برنامه های سالروز تاسیس کانون های مساجد با محوریت هویت بخشی به کانون ها اجرا می شود

اسلامی گفت: برنامه های سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری با محوریت هویت بخشی به کانون های مساجد و در برش ملی و استانی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان، شامگاه دیروز 14 اسفندماه در جلسه هماهنگی سالروز تاسیس کانون های مساجد در جمع رئوسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان زنجان به طرح توسعه و اختصاص زمین های مازاد به کانون های مساجد روستایی اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد می توانند از10  درصد بودجه شهرداری و سه درصد بودجه دهیاری که در شورای فرهنگ عمومی زنجان مصوب شد برای کارهای فرهنگی در مساجد هزینه کنند.

 

وی به بیمه مربیان قرآن کانون های مساجد از طریق صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد نسبت به اخذ مجوز و به روزرسانی آن اقدام کنند.

 

اسلامی در ادامه به رویکرد برنامه های سی امین سالروز تاسیس کانون های مساجد با محوریت هویت بخشی به کانون های مساجد در برش ملی و استانی اشاره کرد و افزود: در راستای معرفی دستاوردهای کانون های مساجد، نمایشگاهی با همین موضوع 20 اسفندماه در حسینیه اعظم زنجان تشکیل می شود و به هر یک از شهرستان ها یک غرفه برای نمایش آثار و دستاوردهای کانون اختصاص داده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه به منظور معرفی کانون های مساجد دیدارهایی را با شخصیت های برجسته استان خواهیم داشت، گفت: دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و استاندار زنجان در دستور کار برنامه های 18 اسفندماه است.

 

اسلامی به هفته تکریم مساجد و روز شهدا مقارن با ایام گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: از ظرفیت این روزها برای معرفی کانون های مساجد استفاده خواهد شد.

 

این مسئول به دیدار منتخبین کانون های مساجد استان با استاندار زنجان در روز 20 اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این دیدار تفاهم نامه کانون های مساجد با استانداری به امضا خواهد رسید.

 

به گفته اسلامی، جمعی از مدیران کانون های مساجد استان زنجان به منظور معرفی کانون های موفق در صدا و سیما حاضر خواهند شد.

کد خبر 1256120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha