برگزاری نخستین همایش ملی نظامی شناسی در ارومیه

قادری گفت: نخستین همایش ملی نظامی‌شناسی، در ۱۰ محور به‌میزبانی ارومیه برگزار می شود.

پیروز قادری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: نخستین همایش ملی نظامی‌شناسی، (23 اسفندماه) سال‌جاری در 10 محور در ارومیه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این همایش ملی نظامی‌شناسی در ارومیه با مشارکت موسسه آموزش عالی آفاق برگزار می شود، گفت: حکیم نظامی در تاثیرگذاری شاعرانه، بیان الفاظ دلنشین، صور خیال سرآمد است و جانِ کلام حکیم نظامی در باب عشق، عفت و پاکدامنی است. لیلی، مجنون، شیرین و فرهاد و همه شخصیت‌هایی که در داستان‌های او آمده‌اند، دارای ارزش‌های اخلاقی و معنوی‌اند و نمادی از عفت و پاکدامنی به شمار می‌روند.

وی افزود: بازشناسی آثار نظامی، موسیقی در آثار نظامی، روانشناسی در آثار نظامی، ایران‌دوستی در آثار نظامی و انسان‌دوستی در آثار نظامی، سیری در اندیشه و تفکر نظامی،  باورهای اخترشناسی در آثار نظامی، بازآفرینی شخصیت‌ها در آثار نظامی، رنگ و مفاهیم نمادین آن در خمسه‌ی نظامی و بررسی تطبیقی مفاهیم نمادین چهارپایان در آثار نظامی از محورهای این همایش است.
 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: مقاله‌های ارائه شده در سایت‌های Civilica و isc ثبت خواهند شد، و احتمال چاپ این مقاله‌ها نیز در کتاب وجود دارد.

گفتنی است؛ محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این همایش حضور خواهد داشت.

کد خبر 1256267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha