اعتکاف در مسجد الاقصی/ هشدار نسبت به یورش گسترده به این مسجد در نیمه رمضان

گروه‌های افراطی یهودی برای یورش به مسجد الاقصی در نیمه ماه رمضان فراخوان دادند، به همین دلیل مسئولان فلسطین آماده پذیرایی از معتکفان در این ماه مبارک هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی21، باتوجه به تشدید فراخوان‌های گروه‌های افراطی یهودی مبنی بر یورش گسترده به مسجد الاقصی به ویژه در عید فصح یهودیان که در نیمه ماه رمضان است، نگرانی و اضطراب در میان ساکنان قدس اشغالی حاکم است.

 

شیخ عکرمه صبری، رئیس هئیت اسلامی عالی در قدس اشغالی و خطیب مسجد الاقصی در بیانیه ای بر اهمیت اعتکاف در الاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکید و اعلام کرد: این ماه مبارک نقش مهمی در تقویت حضور مسلمانان در مسجد الاقصی و حفاظت از آن دربرابر برنامه های اشغالگران اسرائیلی دارد.

 

در همین حال، موسسه بین المللی قدس در اردن در نامه ای از «محمد احمد الخلایله» وزیر اوقاف و امور مقدسات اسلامی خواست تا برای اعتکاف در مسجد الاقصی از آغاز شب اول ماه مبارک رمضان اقدامی انجام دهند.

 

پیش از این، حرکت اسلامی در قدس اشغالی از اداره اوقاف خواسته بود تا از شب اول ماه مبارک رمضان تمامی امکانات را برای اعتکاف فراهم کند و به دهه روز آخر محدود نکنند.

 

از سوی دیگر، اداره اوقاف و امور اسلامی در قدس تاکید کرد که آماده پذیرایی از معتکفان در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان است.

 

شیخ عزام الخطیب، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی در قدس به عربی 21، گفت: از سال 1967 اعتکاف در مسجد الاقصی وجود دارد، اداره اوقاف آماده پذیرایی از مسلمانان در هر زمانی است.

 

الخطیب افزود: در این روزها یورشی توسط افراط گرایان انجام نمی شود. زیرا باب المغاربه بسته است و مسلمانان آزادانه عبادت‌های خود انجام می دهند و آرامش در مسجد الاقصی حاکم است.

کد خبر 1258745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha