شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت نیروهای مسلح بود

سرتیپ حیدری با تأکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت نیروهای مسلح بود و این در راستای رسیدن به اهدافش بود، گفت: با وحدت در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم با وحدت و مدیریت صحیح می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ اسدالله حیدری- معاون هماهنگ‌کننده هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی- امروز دوشنبه(۲۱ فروردین) در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی که در مسجد امام حسین(ع) در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی معصوم نبود اما همه خصایص فردوی، اجتماعی و نظامی در وجود ایشان بود.

 

وی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی در همان ابتدا برای خودش مبانی دین اسلام ناب محمدی و میهمن ‌دوستی با استفاده از اعتقادات دینی را به عنوان هدف برای خویش ترسیم کرد و با پایبندی به آن تا آخرین لحظات عمرش به این هدف عمل کرد، گفت: شهید صیاد شیرازی در سال ۱۳۵۲ دوره سه ماهه تخصص «هواسنجی بالستیک» را در امریکا با نمره عالی و احراز رتبه اول از میان ۱۵ کشور به پایان رسانید.

 

سرتیپ حیدری با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی دوره رنجر و چتربازی را با رتبه عالی گذراند، یادآور شد: فرمانده لشکر طاغوت به دلیل ورزیدگی جسمی و روحی و لیاقت و شایستگی صیاد شیرازی را به عنوان فرمانده یگان تشویق می‌کند و به ستوان یکم صیاد می‌گوید در چهره شما می بینم فرمانده آینده نیروی زمینی ارتش شوی اما چون هدف صیاد مشخص بود به مبارزه خود در جهت رسیدن پیروزی انقلاب ادامه و فعالیت های فروانی انجام داد و حتی در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب در بازداشتگاه مرکز توپخانه اصفهان بازداشت می شود.
 


معاون هماهنگ کننده هیئت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با اشاره به چاپ ۵۵ کتاب در خصوص این شهید والامقام، تأکید کرد: شهید شیرازی به دنبال مقام نبود و هدفش خدمت بهتر به نظام اسلامی بود.

 

وی در ادامه دینداری، ولایت‌مداری، صداقت، تعهد، تواضع، عملگرایی، قاطعیت توام با محبت، مردم‌داری و اخلاص را از جمله صفات بارز این شهید بزرگوار عنوان کرد.

 

سرتیپ حیدری با تأکید بر اینکه شهید صیاد شیرازی مظهر وحدت نیروهای مسلح بود و این  در راستای رسیدن به اهدافش بود، گفت: با وحدت در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم با وحدت و مدیریت صحیح می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم اما هر جا نفوذ و رخنه ای باشد ضرر خواهیم کرد.

کد خبر 1261052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha