مساجد مروج برنامه های فرهنگی و هنری/هنرمند می تواند خالق هنری ماندگار و جریان ساز باشد

احمددوستی با تاکید بر اینکه مساجد می توانند مروج برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و... در راستای ارزش ها باشند گفت: هنرمند می تواند در پس و پیش هر رویدادی خالق هنری ماندگار، تاثیر گذار و جریان ساز باشد.

ساحل احمددوستی_ مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیه آستانه اشرفیه ضمن گرامیداشت هفته هنر انقلاب با بیان اینکه مساجد می توانند مروج برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی و... در راستای ارزش ها باشد به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: برای تربیت نسلی انقلابی و ارزشی کانون های مساجد می توانند نقش تاثیر گذاری داشته باشند.  
 
مدیر این کانون تخصصی که در زمینه فرهنگی و هنری فعالیت می کند با بیان اینکه مساجد همواره ظرفیت مهمی در رویدادهای دینی، مذهبی، تاریخی و سیاسی و.. هستند اظهار کرد: هنرمند می تواند در پس و پیش هر رویدادی خالق هنری ماندگار و تاثیر گذار و جریان ساز باشد.  

احمددوستی با تاکید بر اینکه یک هنرمند می تواند محصول اعتقاد، تعهد و دانشی باشد که از دل مسجد بیرون آمده باشد گفت: معتقدم با تلاش و پشتکار مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان زمینه را برای افراد توانمند و خلاق فراهم کرد.
 
وی بر شناخت جایگاه مساجد و مسئولیت پذیری در قبال وظایفی که بر عهده گرفته ایم تاکید کرد و ادامه داد: هنر انقلاب در واقع پرورش استعدادهایی است که هنرمندانش از محلات و شهرهای کوچک و بزرگی رشد کرده باشند که خط و سمت سویشان با آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی یکی باشد.
 
احمددوستی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم، آموزش بازیگری، تولیدات کارهای نمایشی، مستند، تتاتر و فیلم کوتاه، سرود و پرورش قاریان مطرح کشوری را از جمله فعالیت‌های مستمر کانون مهدیه آستانه برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اینکه دو سالی است مدیریت کانون فرهنگی را بر عهده گرفته ام اما اید مسجد طی 30 سال گذشته در راستای تربیت هنرمند انقلابی، به این فعالیت‌ها نگاه حرفه‌ای و تخصصی داشته است.  

وی با اشاره به اجرای نمایش هایی با محوریت دفاع مقدس، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، مضرات ماهواره و... که در سطح کشوری مقام اول را کسب کرده اند تصریح کرد: نمایش هایی با موضوع سگ و سگ گردانی و آسیب های خانوادگی نیز در سطح استان حائز مقام شده اند و سرودهایی هم در مقام شهید و شهادت، نماز، شهادت امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، شهادت حاج قاسم سلیمانی به مرحله اجرا رسیده اند.

احمددوستی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولین و نهادهای فرهنگی به کانون های تخصصی مساجد شد و اظهار کرد: زبان هنر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است و اگر خواستار جامعه ای سالم و پویا هستیم می بایست برای زنده نگه داشتن ارزش های آن تلاش کنیم.

وی، دغدغه های مالی و کمبود امکانات و تجهیزات را مانع رشد و پیشرفت عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارها و هزینه ها دلی و خودجوش انجام می شود اما اگر حمایت و پشتوانه ای نباشد روح لطیف هنرمند به خوبی به پرواز در نمی آید.

کد خبر 1262422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha