پنج معلم برگزیده کردستانی معرفی شدند/پیامبر اکرم(ص) بزرگترین معلم بشریت است

ناظمی‌جلال گفت: مرضیه رشیدی از سقز، پریا نصراللهی از زیویه، مریم سلیمی از سنندج، لیلا سفرنگ از مریوان و مونا فعله گری از قروه به عنوان پنج معلم نمونه استان کردستان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: معلم از شئون الهی است و در اسلام از جایگاه اساسی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه ابتدا خداوند و سپس پیامبر و ائمه اطهار و بزرگان دینی بزرگترین معلم برای جامعه ما به شمار می‌روند، افزود: بزرگترین معلم انسان‌ها پیامبر اکرم است.

 

ناظمی جلال با اشاره به ویژگی‌های معلمی گفت: خلوص نیت، صلاحیت علمی، فروتنی و گذشت، عدالت و احترام از ویژگی‌های اساسی معلمی به شمار می‌رود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تبریک هفته معلم و برنامه‌های این هفته اعلام کرد: امسال در وزارت آموزش و پرورش رویکرد ما تجلیل از همه معلمان و قدردانی از زحمات همه آنهاست و بدنبال فرآیند شورآفرین و خلاقیت محور هستیم تا قدردانی از معلمان خانواده محور شود.

 

ناظمی‌جلال تصریح کرد: شیوه نامه اجرایی هر ساله از سوی وزارت متبوع به استان‌ها در راستای معرفی معلمان نمونه ارسال می‌شود که در استان کردستان شیوه‌نامه بومی‌سازی شده و معلمان در این برنامه شرکت می‌کنند.

 

وی افزود: در راستای انتخاب معلمان برتر و نمونه در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهرستانی و استانی به منظور شناسایی معلمان نمونه در راستای تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه میان معلمان، تقویت جایگاه اجتماعی آنها در مدرسه انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: دو هزار و 163 نفر در راستای انتخاب معلم نمونه ثبت نام کردند که 1327 نفر در مرحله مدرسه‌ای ارزیابی و 672 نفر به مرحله منطقه‌ای و بعد از ارزیابی 62 نفر از آنها به مرحله استانی و در نهایت پنج نفر به مرحله کشوری رسیدند.

 

وی پنج معلم برگزیده استانی را از جامعه بانوان معلم دانست و گفت: این پنج نفر از شهرستان‌های مریوان، سقز، زیویه، قروه و ناحیه یک سنندج انتخاب شده‌اند.

 

زنگ سپاس در مدارس طنین‌انداز می‌شود

ناظمی‌جلال با اعلام اینکه برنامه‌های گسترده‌ای برای هفته معلم تدوین شده است، افزود: دیدار با مسئولان ارشد استانی، نواختن زنگ سپاس در مدارس کردستان، غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

 

وی اذعان کرد: شرکت در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه برای تبیین فعالیت‌های آموزش و پرورش و بزرگداشت هفته معلم در همین هفته انجام می‌گیرد.

 

وی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان بعنوان یکی از بززگترین فعالیت‌های آموزش و پرورش اعلام کرد: حدود یازده سال از رونمایی سند تحول بنیادین می‌گذرد اما در دولت سیزدهم رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۹۳۴ هزار نفر در کشور و در کردستان ۲۳ هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شدند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: پنج هزار و ۳۴۶ نفر رتبه آموزشیار معلم، ۴ هزار و ۷۵۸ مربی معلم، ده هزار و ۴۶ استادیار معلم، ۱۸۴۶ نفر دانشیار معلم و ۴۸ استاد معلم براساس رتبه‌بندی معلمان در کردستان رتبه‌بندی شدند.

کد خبر 1264104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha