حرکت کُند استان کرمان در استفاده از ظرفیت های فقرزدا/ با مدیران تنبل باید برخورد شود

آبیار با تاکید بر اینکه با ظرفیت‌های فراوان در استان کرمان نباید این همه فقر وجود داشته باشد؛ از نماینده عالی دولت در استان و مدیران خواست تا از ظرفیت های تحول آفرین اقتصادی بهتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد آبیار، عصر چهارشنبه(۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری استان؛ با توجه به ظرفیت های بالا و سرمایه های قابل توجه در استان نباید این{حجم} فقر وجود داشته باشد.

 

 

بازرس کل استان کرمان بر مطالبه گری نسبت به این موضوع تاکید کرد و افزود: خام فروشی در کرمان به صورت وسیع انجام می شود و این ضربه به اقتصاد استان است زیرا معادن مکلف به صنایع تبدیلی هستند.

 

 

وی ادامه داد: استان کرمان در مولدسازی خیلی کُند حرکت می کند در حالیکه مولدسازی فرصتی دارد و اگر نجنبیم از دست می رود؛ همه اختیارات هست و برخی مدیران صرفاً به خاطر تنبلی کم کاری می کنند.

 

 

آبیار خاطرنشان کرد: این مصوبه آیین نامه شفافی دارد و نمایندگان سه قوه در آن حضور دارند و محدودیتی هم ندارد و از این ظرفیت برای تحول اساسی در استان می توان استفاده کرد و مدیری که فقط تنبلی خود را توجیه می کند باید با او برخورد کرد.


 

وی یکی دیگر از مشکلات استان را عدم مکلف کردن بنگاه های اقتصادی به قانون دانست و افزود: کمیته رفع موانع تولید باید در استان فعال تر شود زیرا بخشی از وظیفه این کمیته در دادگستری انجام می شود در حالیکه وظیفه او نیست.

 

 

بازرس کل استان تصریح کرد: یکی از مسائل مهم با توجه به ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه باید به اقتصاد و توسعه روستاها رسیدگی کرد زیرا این ماده امکانات خوبی در اختیار ما قرار داده اما در استان خیلی توجه نشده است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه با این همه ظرفیت نباید این همه فقر در استان وجود داشته باشد؛ در پایان گفت: گاهی برخی مدیران هم توقعاتی برای مردم ایجاد می کنند که چون توان انجام آن را ندارند باعث بدبینی می شود.

کد خبر 1264518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha