اجرای فعالیت های قرآنی در جامعه خنثی کننده توطئه های دشمان است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت اجرای فعالیت های قرآنی و فرهنگی گفت: اینگونه فعالیت های توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر پنج شنبه (14 اردیبهشت) در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی قاریان و دعا خوانان ممتاز کشوری و یازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، در جوار امامزادگان هفتاد و دوتن ساروق، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاسیه وزین، گفت: این جلسات آثار و برکات فراوانی دارد و باید همواره این جلسات با قوت و قدرت در سراسر کشور و استان مرکزی ادامه یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری نقش و اهمیت برنامه های فرهنگی افزود: ما در استان مرکزی، در شهر خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هفته فرهنگی خمین را برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت و بحمدالله برنامه وزین و ارزشمندی بود.

 

وی با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی در نقاط مختلف به ویژه نقاط روستایی و کم برحوردارد، تاکید کرد: کارها نباید در تهران متمرکز شود باید در استان های دیگر نیز برنامه برگزار شود.

 

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به اغتشاشات سا گذشته و توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: بعد از حوادث سال گذشته این برنامه ها ضرورت دارد و معنا دار و ارزشمند هستند و باید بیش از پیش به آنها پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار کرد: اینگونه برنامه ها، علاوه بر اینکه نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند سبب تبیین فرهنگ ارزشمند دینی و مذهبی و گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به فعالیت های اینچنین می شود.

 

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که می فرمایید: حافظان و عاملان به قرآن جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند، گفت: کلام و بیان بزرگان وظیفه سنگینی بر گردن شما عزیزان می گذارد و شما باید بیش از گذشته به فعالیت های قرآنی و فرهنگی بپردازید.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه استان مرکزی استان امامین انقلاب است، گفت: امام راحل از این استان است و چهار نفر از اجداد رهبر در این استان مدفون هستند و رهبر انقلاب علاقه ویژه ای به این استان و شهر ساروق دارد.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: استان مرکزی علما و بزرگان زیادی دارد که می توان از این علما و بزرگان به آیت الله ملا فتح علی سلطان آبادی، مرحوم حاج آقا نورالدین حسینی، امام راحل و کربلایی کاظم ساروقی اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: کربلایی کاظم ساروقی در 27 سالگی به این درجه اعلا می رسد، وی بعد از بازگشت از سر زمین با ورود به این بقعه دو سید بزرگوار را می بیند که آنها از او می خواهند که بخواند و ایشان در پاسخ می گوید نمی توانم سواد خواندن ندارم ولی دوباره به ایشان می گویند بخوان و وی از هوش می رود و بعد از بیدار شدن متوجه نور عنایتی می شود که به ایشان نازل شد و یکباره حافظ کل قرآن کریم می شوند.

 

آیت الله دری اضافه کرد: ما به عنوان ستاد برگزاری 7000 شهید استان سه سال قبل به دیدار رهبر اعزام شدیم که هر ایشان فرموند شما کربلایی کاظم را می شناسید، ایشان فرمودند: من در دورانی که در مدرسه نواب مشهد طلبه بودم مرحوم نواب صفوی آمده بودند و یک پیرمردی را دنبال می کردندو به ایشان احترام می گذاشتند که مامتوجه شدیم پیر مردی که نواب صفوفی او را احترام می کرد کربلایی کاظم بود.

 

کد خبر 1264671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha