تعامل بچه‌های مسجد شریف با مدارس برای ایجاد پایگاه قرآن

نائب‌کبیر با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «مهدویون» دانشگاه شریف، گفت: به منظور تقویت حضور نوجوانان در برنامه‌‌های مسجدی با مدارس وارد تعامل شدیم و دوره‌‌های مختلفی از جمله آموزش مباحث درسی و حفظ تخصصی قرآن را برگزار می‌کنیم.

«محمدجواد نائب‌کبیر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه‌برنامه‌‌های کانون فرهنگی هنری «مهدویون» مسجد دانشگاه صنعتی شریف با محور قرآن و فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: اعضای کانون در سال جدید با محور تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در رابطه با «تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی»، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جلسات آموزشی، روخوانی و روانخوانی اشاره کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویون مسجد دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: جلسات قرائت روزانه قرآن کریم پس از ماه مبارک رمضان همچنان به همت اعضای کانون ادامه دارد و روزانه آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت و در ادامه مفاهیم و تفسیر این آیات توسط اساتید این رشته‌های قرآنی بیان می‌شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: همچنین برنامه ختم قرآن و جزء‌خوانی به صورت روزانه، هدیه به ساحت مقدس امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های کانون است که اجرا می‌شود و علاقه‌مندان ضمن ثبت‌نام در این طرح که در کانال کانون اعلام می‌شود، می‌توانند در ثواب تلاوت سهیم باشند.

 

این فعال مسجدی با اشاره به اهمیت شکل‌گیری رویکرد تربیتی در جلسات قرآنی مساجد افزود: این نگرش در نوع ارایه مباحث، کارگاه‌ها و دوره‌ آموزشی قرآنی نمود یافته و منجر به جذب اقشار مختلف به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

 

 

 

 

نائب‌کبیر در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مهدویون مسجد دانشگاه صنعتی شریف در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: از آنجایی که بدنه و اعضای کانون را نخبگان و فعالان مسجدی دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می‌دهند، بر آن شدیم با هدف گسترش برنامه‌های تربیتی با مدارس وارد تعامل شویم.

 

نائب‌کبیر گفت: در این راستا به ۱۰۰ مدرسه  فراخوان دادیم که دانش‌آموزان نخبه خود در مقاطع هفتم، هشتم و نهم را به کانون معرفی کنند تا پس از شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه، در دوره‌های تخصصی آموزشی در عرصه‌های مختلف از جمله مباحث درسی دانش‌‎آموزان، دوره‌های دینی، فرهنگی شرکت کنند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما ذیل این طرح و تعاملی که با مدارس ایجاد کردیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رابطه با تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی، ویژه برنامه های قرآنی از جمله بحث حفظ را مورد توجه قرار داده ایم که در این راستا برای ۳۰ دانش‌آموز، دوره تخصصی حفظ قرآن با حضور استاد این رشته در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.

 

کد خبر 1264796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha