طرح پایگاه‌های قرآنی، ظرفیتی برای کشف استعدادهای قرآنی است

غریبی، با اشاره به اجرای طرح پایگاه‌های قرآنی در سطح کانون‌های مساجد کشور گفت: اجرای این طرح ظرفیتی برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رحمن غریبی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد فهما کردستان در بازدید از کانون کنعان سنندج به عنوان مجری طرح پایگاه قرآنی اظهار کرد: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص تبدیل هر مسجد به پایگاه قرآنی، طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» به همت معاونت فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های مساجد به ستادهای فهمای سراسر کشور ابلاغ شد.

 

وی افزود: شکل‌گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آن‌ها با یکدیگر در راستای ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه از دیگر رویکردهای بود که در راه‌اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد به آن توجه شده است.

 

غریبی، تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات الهی و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اهداف این طرح برشمرد.

 

وی با بیان اینکه ارزیابی و انتخاب «مساجد پایگاه قرآنی» بر اساس رصد و ارزیابی کمی و کیفی گزارش‌های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد صورت می گیرد، افزود: برگزاری و ثبت منظم جلسات، کیفیت برگزاری جلسات، هم‌افزایی با سایر کانون‌ها، استفاده از قاریان شرکت کننده در مسابقات مدهامتان و بازدید میدانی توسط ارزیابان ستادی و رابطین کانونی انجام می‌شود.

 

کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد فهما کردستان یادآوری کرد: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

کد خبر 1266532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha