«دورهمی مسجد»؛ طرحی که از مشکلات مردم گره گشایی می کند

نشست های «دورهمی مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل» به منظور حل مشکلات مردم، روزهای چهارشنبه هر هفته با حضور نمازگزاران و مسئولان محلی در این مسجد برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان -آران وبیدگل/ روح اله باقری؛

 

میز خدمت، طرحی شایسته است که در بسیاری از مساجد، بقاع متبرکه، ارگان ها و مصلاهای نماز جمعه برای انجام خدمات لازم و بی‌منت و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردم انجام می شود، خدمتی در خور شان مردم که همواره مورد تاکید بزرگان اسلام و انقلاب بوده و از ارکان مهم یک نهاد دولتی باید به حساب آید.

 

برپایی میزخدمت علاوه بر رفع مشکلات و بیان دغدغه‌ها سبب پاسخگو کردن مسئولان، امیدآفرینی در جامعه، افزایش اعتماد مردم نسبت به مسئولان و سرعت گرفتن امور اداری و کیفیت بخشی به آن‌ها می‌شود.

در همین راستا امام جماعت و هیئت امنای مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل، طرحی با عنوان «دورهمی مسجد» پایه ریزی کرده اند که هر هفته روزهای چهارشنبه با برپایی میزخدمت از یک اداره یا نهاد اجتماعی میزبانی می کنند یا با دعوت از خطبا و فعالان فرهنگی سیاسی و اجتماعی به بیان نکات تبیینی و بصیرتی می پردازد.

 

در این برنامه، مسئولان دغدغه‌مند در بین مردم به عنوان ولی نعمت‌های جامعه حاضر می شوند و در فضایی معنوی و صمیمی پای درد دل آنان نشسته و با شنیدن مسائل و مشکلات آنان تلاش مضاعفی را برای حل آن ها بکار می گیرند. 

 

مسجد حضرت ابالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل این هفته در برنامه دورهمی مسجد میزبان رئیس اداره تامین اجتماعی بود و علاوه بر بیان طرح های تامین اجتماعی، مردم با مطرح کردن بدون واسطه مسائل و مشکلات خود با مدیر این اداره، پاسخ های خود را دریافت کردند.

 

سعید یکی از نمازگزارانی که برای بیان مشکل خود به میزخدمت اداره مراجعه کرده بود در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: یکی از مشکلاتی که برای بیان آن آمده بودم این بود که با توجه به استخدام در یکی از ارگان ها، مردّد بودم که در صندوق کشوری یا در صندوق تامین اجتماعی بیمه ام را پرداخت کنم.

 

وی افزود: لذا با حضور در این مسجد و مراجعه به رئیس شعبه و بیان مشکل با پاسخی قانع کننده روبه رو شدم که بسیار امیدوار کننده بود.

 

حسن دلاوریان آرانی یکی دیگر از مراجعه کنندگان گفت: میز خدمت ارتباط بی واسطه مردم با مسئولان است و کمک بسیار خوبی برای حل مشکلاتی است که شاید مدت ها طول کشیده باشد.

 

وی ادامه داد: شاید برخی از شهروندان مسیر طرح مشکل خود را ندانند که با برپایی میزخدمت در مسجد، این قبیل افراد نیز راه بیان مشکل شان را پیدا کرده و در صدد رفع آن ها بر می آیند.

زهرا یکی دیگر از مراجعه کننده ها هم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مشکل بنده قطع بیمه قالی بافی بود که چند سال پرداخت کرده بودم اما چند ماهی پرداخت نکردم و با مشکل قطع قرارداد مواجه شدم.

 

وی افزود: این مسأله را با کارشناس میز خدمت دورهمی این هفته مسجد مطرح کردم و وی بنده را به بیمه زنان خانه دار راهنمایی کرد. کارشناس مربوطه برای بنده توضیح داد که در صورتی که حق بیمه در موعد مقرر پرداخت نشود، با حفظ سوابق قبلی ، قرارداد باطل و برقراری مجدد آن منوط به ارائه تقاضای کتبی و تنظیم قرارداد جدید با رعایت شرایط مقرر خواهد بود.

 

امام جماعت مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: برنامه «دورهمی» حدود چهار سال قبل در این مسجد برای نخستین بار آغاز شد و از آن زمان تاکنون هر هفته چهارشنبه شب ها میزبان یکی از مسئولان یا شخصیت های محلی، استانی و کشوری است.

 

حجت الاسلام روح اله طیبی افزود: در این برنامه از مسئولان، روحانیون یا فعالان سیاسی، فرهنگی دعوت می شود و مدعوین ساعتی را با نمازگزاران به گفت و گو می نشینند و همزمان نوجوانان مسجد هم در قالب حلقه های معرفتی نکات تربیتی، سیاسی و اعتقادی را فرا می گیرند.

 

وی ادامه داد: اقامه نماز، برپایی میز خدمت، سخنرانی، پرسش و پاسخ، بیان مباحث تبیینی، تفسیری و اعتقادی از مهم ترین برنامه های دورهمی مسجد حضرت اباالفضل(ع) دهنو است.

 

 

کد خبر 1266596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha