اخبار کوتاه مذهبی استان فارس

تعطیلی اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با آستان شاهچراغ(ع) و ... رویدادهای کوتاه مذهبی استان فارس را تشکیل می دهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، در این خبر به رویدادهای کوتاه مذهبی استان فارس از نگاه خبرنگار شبستان پرداخته شده است که از نگاه شما مخاطبان می گذرد.

 

تعطیلی اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

سرپرست اداره فرهنگی و روابط عمومی استان فارس از تعطیلی اماکن تاریخی ـ فرهنگی استان در روز ۲۶ اردیبهشت‌، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) خبر داد. 

مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع)، در مدرسه علمیه خان شیراز

این مراسم روز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ در مدرسه علمیه خان واقع در سه راه احمدی شیراز ویژه عموم مردم برگزار خواهد شد. این مراسم معنوی با سخنرانی آیت‌الله سیدشرف‌الدین حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری همراه است.

 

تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با آستان شاهچراغ(ع)

 با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و هیئت همراه به استان فارس، طی مراسمی با حضور وی تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی فارس و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور برقراری و گسترش تعاملات و همکاری‌های مذهبی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و بهره‌گیری از امکانات موجود بین حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)(شاهچراغ) و امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، طی مراسمی، امضا شد.

 

حریق به جان قبرستان تاریخی شیراز افتاد

قبرستان تاریخی وادی‌السلام شیراز که قدمتی بالغ بر یک هزار سال دارد دچار آتش‌سوزی شد.

دلیل حریق این قبرستان تاریخی دپوی گیاهان و علوفه خشک شده توسط معتادان متجاهر بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان از گسترش حریق جلوگیری به‌عمل آمد.

 

برنامه های سالروز فتح خرمشهر در شیراز

کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس فارس گفت: برگزاری صبحگاه مشترک در سوم خرداد در پادگان امام حسین (ع) با محوریت سپاه فجر فارس، تجلیل از فاتحان سوم خرمشهر، انجام تبلیغات محیطی در خیابان‌ها و شهرها، برگزاری جشن پیروزی و فتح خرمشهر، اجرای برنامه تبیینی دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، برگزاری اردوهای خانوادگی در موزه فرهنگی دفاع مقدس، شناسایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه کسانی که در فتح خرمشهر حضور داشتند از مهمترین این برنامه‌ها است.

کد خبر 1267048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha