فرانسه میزبان نهمین دوره جشنواره فیلم فلسطین

نهمین دوره جشنواره فیلم فلسطین در شهرهای پاریس و مارسی در فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المدن، جشنواره فیلم فلسطین در نهمین دوره خود با شعار «علی هذه الأرض ما یستحق الحیاة»(در این زمین چیزی است که ارزش زیستن دارد) از 12 ال 21 خرداد 1402 مطابق با دوم تا 11 ژوئن 2023 میلادی در پاریس و از 26 تا 28 خرداد 1402 مطابق با 16 تا 18 ژوئن 2023 میلادی در شهر مارسی برگزار می شود.

 

نهمین دوره جشنواره  فیلم فلسطین در پاریس به علل تخریب محیط زیست در سرزمین های فلسطینی و اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از کاهش منابع طبیعی زیست محیطی مانند زمین و آب، آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، تخریب بخش کشاورزی، زباله های جامد و رادیواکتیو و سایر موارد پرداخته است.

 

این جشنواره بینندگان را به تماشای فیلم هایی مانند «ید الخضراء» ساخته جمانه مناع، « «سبسطیه» ساخته دیما سروجی، « لطالما عرفنا اتجاه الریح»(ما همیشه مسیر باد را می دانستیم)  ساخته ایناس حلبی، «جل البحر» اثر دیانا علان دعوت می کند.

 

همچنین در این جشنواره برای نخستین بار  فیلم‌های«علم» ساخته فراس خوری، «12 سریرا» ساخته رین میتری و فیلم کوتاه «باغ وحش» ساخته طارق ریماوی نیز به نمایش درمی آیند.

 

 در این جشنواره میزگردی با موضوع فلسطین برگزار می شود که پژوهشگران این حوزه در آن شرکت می کنند. در این جشنواره، مانند هر سال، یک مسابقه فیلم کوتاه و یک شب در فضای باز در Villetaneuse برگزار می شود. این دو رویدادی فرهنگی در شهر پاریس و حومه آن برگزار خواهد شد.

 

 در مارسی، نیز اکران ویژه ای در زندان Les Baumettes در روزهای22 و 23 خرداد 1402 مطابق 12 و 13 ژوئن 2023 با حضور صلاح حموری انجام می شود.

 

این جشنواره برای اولین سال با همکاری انجمن Lieux Fictifs فیلم های «عالم لیس لنان» ساخته مهدی فلیفل، « المطلبون ال18» عامر شمولی و « تولد لیلا» ساخته رشید مشهراوی برگاز می شود. حضور برای دارندگان دعوتنامه ویژه امکان پذیر است.

 

 علاوه بر این، نمایش فیلم‌های کوتاه تجربی از جمله «بازگشت اوزیریس» ساخته عیسی قریب، «In vitro» ساخته لاریسا صنصور و «پارادیزو XXXI 108» » در سینمای« VIDEODROM 2» در  مارسی. به نمایش گذاشته می شود.

 

 اما فیلم پایانی این جشنواره، این فیلم «خاطره بارور» با حضور کارگردانش میشل خلیفی در سینما گیپتیس در مارسی خواهد بود.

کد خبر 1268132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha