هیچ جای دنیا مانند ایران شهروندان خود را با  فضائل دینی نوازش نمی کند

خانم حسینووا گفت: باید از حکومت جمهوری اسلامی تشکر کرد و ایران، یگانه کشوری است که می شود گفت حرم و مرکز اسلام و شیعه و مایه فخر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ شهلا حسینووا در جشنی که به منظور بزرگداشت جایگاه دختران در شهرک الله آباد برگزار شد؛ گفت: در ایران مفاهیمی مثل روز پدر، دختر، زن و... که متعلق به خانواده است وجود دارد که ما در خارج از آن محروم هستیم.

 

این بانوی مسلمان و شیعی روسیه وضعیت مسلمانان در روسیه، سیستم آموزشی و سبک زندگی مسلمانان را متفاوت با ایران اسلامی دانست و گفت: آنجا دانش آموزان پسر و دختر در مدرسه مختلط هستند و این به سیستم آموزشی ضرر می زند.

 

وی با اشاره به علاقه مندی خود به فراگیری زبان های مختلف اظهار کرد: رشته دانشگاهی را زبان عربی انتخاب کردم که قرآن را بهتر بخوانم اما خداوند به من زبان فارسی هدیه داد؛ انسان هر چقدر زبان زیاد یاد بگیرد شخصیت های زیادی را می شناسد و وقتی زبان و فرهنگ یک کشور را بدانیم دیگر در آنجا غریب نیستیم.

 

حسینووا ادامه داد: والدین من از قره باغ آذربایجان و همه خانواده شیعه هستند؛ مرکز اسلامی مسکو مرا دعوت به همکاری کرد و من آرزو داشتم برای ملت مسلمان کار بزرگی انجام بدهم و چون شوروی سابق رسماً کافرستان و اسم خداوند ممنوع بود، سعی می کردیم چیزهایی که در روسیه نبود به مسلمانان آموزش بدهیم.

 

وی با اشاره به ماجرای سفر خود به ایران توضیح داد: یک گروه از کرمان به روسیه آمده بودند تا برای مسلمانان و تازه مسلمانان  آنجا هماهنگی برای سفر اربعین داشته باشند؛ یکی از افراد این گروه از من خواستگاری کرد و بعد زمینه ازدواج فراهم شد و از حدود پنج ماه پیش به ایران و کرمان آمدم.

 

این بانوی فعال اجتماعی با بیان اینکه پس از آمدن به ایران اسلام واقعی را شناختم؛ افزود: در روسیه نیز کرمان را به شهر کریمان می شناسیم؛ گفت: من از همان ابتدا حجاب چادر داشتم و هیچ چیز برای فعالیت مانع نیست و برخلاف اینکه برخی ها در ایران فکر می کنند در خارج حجاب نیست باید بگویم روس ها هم نوع حجاب خود را دارند و فرم هایی هم برای محیط های رسمی و اداری هست که باید چهارچوب پوشش را رعایت کنند زیرا آمدند کار کنند نه مدگرایی!

 

وی گفت: از وقتی از روسیه آمدم در متروی ایران نمازخانه دیدیم، قطار تهران- کرمان برای نماز توقف کرد و...چیزهایی که هیچ کجای دنیا نیست که شهروندان را با نماز نوازش کنند که باید از حکومت جمهوری اسلامی تشکر کرد و ایران، یگانه کشوری است که می شود گفت حرم و مرکز اسلام و شیعه و مایه فخر است.

 

این بانوی شرق شناس با ابراز خوشحالی از حضور در ایران به ویژه کرمان و شهر حاج قاسم، آن را لطف خداوند دانست و از علاقه روسیه به ایران گفت و تصریح کرد: این علاقه تا سطح دولت هم پیش رفته و پوتین که غیرمسلمان است؛می گوید: من مسیح را در رهبری ایران دیدم و هرگاه می خواهم آینده آمریکا را بدانم سخنرانی های رهبر ایران را گوش می دهم.

 

وی بیان کرد: جواب رسمی رئیس جمهوری روسیه هنگام سئوال از او در خصوص شهادت حاج قاسم این بود: کشوری که چهره سیاسی یک کشور را در مرز کشور دیگر ترور کرده و رسماً هم اعلام می کند، او برای چنین جنایتی لایق زندان است» در واقع پوتین همه اعضای دولت آمریکا را جنایتکار و لایق زندان نامید و ترور حاج قاسم را به شدت محکوم و از جمهوری اسلامی طرفداری و محبت خود را با جواب به این سوال رسماً اعلام کرد.

 

حسینووا سپس از علاقه خود به شهدای ایران به ویژه شهدای کرمان و حاج قاسم گفت و با اشاره به فضای اربعینی سالگرد حاج قاسم اظهار کرد: چه کسی در جهان جز حاج قاسم توانسته کربلای دوم ایجاد کند؟ او نمونه درخشانی است و همه باید با شهدا مانند مقدسات رفتار کنند و من خوشحالم که ایران راهنمای من است.

 

گفتنی است، حسینووا مسلط به پنج زبان روسی، آذری، فارسی، انگلیسی، ترکی استانبولی و آشنا با زبان های فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی و فعال در حوزه زنان و خانواده در مرکز اسلامی مسکو و همچنین کارشناس مجری شبکه تلویزیونی هادی تی وی روسیه،  فوق لیسانس شرق شناسی و زبان شناسی از دانشگاه دولتی سن پترزبورگ است.

 

از فعالیت های رسانه ای وی می توان به همکاری با مجله زن مسلمان و بخش بین الملل خبرگزاری شبستان اشاره کرد.

کد خبر 1268444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha