دختران مسلمان افتخار و زینت اهل بیت(ع) هستند

هوشینو با توصیه به دختران مسلمان ایرانی گفت: شما افتخار و زینت اهل بیت(ع) هستید؛ به خاطر بی حجابی امنیت کشور خود را به خطر نیندازید چراکه اسلام بهترین سبک زندگی را ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فاطمه هوشینو-بانوی مسلمان ژاپنی- شامگاه (3 خرداد) در جشن محوری کانون های مساجد خراسان جنوبی «مثل معصومه» که در منطقه مهرشهر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: از کودکی چند سوال مهم ذهن من را درگیر کرده بود؛ اینکه من که هستم؟ به کجا می‌روم و از کجا آمده‌ام؟ برای چه چیزی در این دنیا هستم؟ وقتی به درون خودم مراجعه کردم دیدم همه چیز در حال تغییر است اما من جوابش را پیدا نکردم و وارد دانشگاه شدم و رشته روابط بین الملل انتخاب کردم اما حس کنجکاوی من روز به روز بیشتر می‌شد ولی مقصدم را نمی دانستم.

 

وی با بیان اینکه من به امید اینکه در آینده در سازمان ملل کار کنم این رشته را تحصیل کردم اما دیدم که سازمان ملل برخوردی زشتی را با ما دارند و زده شدم، افزود: جدیدترین آرایش، لباس و جدیدترین مسافرت را داشتم ولی لذتی که از این کارها می بردم چند لحظه بود.

 

این بانوی مسلمان ژاپنی گفت: من از تلویزیون اسم اسلام و مسلمانان را می شنیدم که می گفتند مسلمانان تروریست هستند و اسلام دین بدی است و سیاه نمایی می کردند اما افتخارات ایران را می دانستم و متوجه شدم اگر دین بدی است چرا اینقدر برای آنها مهم است و هزینه می کنند، لذا شروع به مطالعه کردم که اسلام چی هست؟ با مطالعه متون اسلام متوجه شدم زنان از جایگاه و مقام ویژه و بالایی برخورد هستند و دختران مسلمان دری از بهشت برای پدر و مادرش است.

 

به گفته وی زن مسلمان با ازدواج نصف دین همسر خود را کامل می کند و وقتی یک زن مسلمان مادر هم بشود بهشت زیر پای این مادر است، چقدر اسلام به مادرها احترام گذاشته است و فرزندان برای انجام هر کاری خدمت به مادر را اولویت می دانند.

 

وی ادامه داد: خیلی عجیب است مادران در اسلام چقدر محترم هستند وقتی یک مسلمان نماز مستحبی می‌خواند اگر پدرش صدایش کرد باید نمازش را کامل کند بعد به خدمت پدر برسد ولی اگر مادر صدایش کرد اول باید خدمت مادر برسد بعد نماز مستحبی‌اش را تمام کند.

 

به گفته هوشینو در فرهنگ غرب همانند بودایی تمام زنان را مقداری ناپاک می دانند و نمی گذارند زنان وارد اماکن مقدس شوند ولی این امکان برای زنان در دین اسلام وجود دارد.

 

وی افزود: در فرهنگ سنتی ژاپن هم احترام به مادر مهم است ولی ما می بینیم که در بسیاری از جاها پسرها بر مادرها اولویت دارند در فرهنگ مسیحی هم دیدم که زنان تنبیه می‌شوند برای زایمان ولی در فرهنگ اسلام، زحمت زایمان و مادر شدن بسیار مهم است و می گویند گناه زنان با درد زایمان بخشیده می شود.

 

هوشینو با بیان این مطلب که در غرب اعتقاد داشتند که مسلمانان خیلی عقب افتاده هستند و مانند 100 سال گذشته زندگی می کنند و بویی از فرهنگ و علم نبرده اند، گفت: اما متوجه شدم در قرآن کریم اشاره به علوم بیشتر است با اینکه قرآن چند قرن پیش وحی شده است اما هنوز علم معاصر به همه اینها پی نبرده است.

 

وی تصریح کرد: برای تقویت زبان انگلیسی یک ماه در آمریکا زندگی کردم ولی آنها منِ دختر آسیایی را در کنار خیابان خیلی مسخره کردند و تبعیض نژادی در جامعه آنها بسیار وجود داشت، اما قرآن یک آیه برای تفاوت افراد در رنگ، نژاد و زن و مرد دارد و بین آنها تفاوتی قائل نیست.

 

هوشینو عنوان کرد: بیشتر از یک سال مطالعه کردم و متوجه شدم اسلام کامل ترین سبک زندگی را معرفی می کند با اینکه مسلمان شدنم سبب شد موقعیت های خوب اجتماعی را از دست بدهم و مورد تمسخر قرار بگیرم اما در ایران هم زنان می‌توانند وارد دانشگاه شوند و از موقیت های خوبی برخوردار باشند.

 

وی با اشاره به اینکه شیعیان به قرآن نزدیک ترند و حجاب انسان را به آزادی می رساند، افزود: هدف دشمن از ترویج بی حجابی، استثمار کشورها و ترویج فرهنگ فاسد است اما زن زندگی آزادی در اسلام به صورت کامل وجود دارد.

 

این بانوی مسلمان ژاپنی با بیان اینکه اگر امکانات معنوی در کنار امکانات مادی نباشد هیچ ارزشی ندارد، افزود: ارزشی که به زن در اسلام داده می شود در هیچ کجا مشاهده نمی شود و این مهم آرزوی هر زنی است.

 

وی  در پایان در توصیه به دختران مسلمان گفت که افتخار و زینت اهل بیت علیهم السلام باشید و به خاطر بی حجابی امنیت کشور خود را به خطر نیندازید.

 

شایان ذکر است در  این جشن که با حضور گسترده زنان و دختران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت و روز دختر برگزار شد، از اسامی معصومه نیز قدردانی شد.

 

 

 

کد خبر 1268633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha