جشنواره بین المللی فیلم فلسطین با ۸۰ فیلم به زودی در سرزمین‌های اشغالی

دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فلسطین با مشارکت ۸۰ فیلم در قدس اشغالی، رام الله، حیفا، غزه، بیت لحم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فلسطین از 24 اکتبر تا یکم نوامبر در قدس اشغالی، رام الله، حیفا، غزه و بیت لحم برگزار می شود.

 

موسسه فیلم «لب» در این جشنواره نزدیک به 80 فیلم را به نمایش می گذارد. این فیلم‌ها شامل فیلم‌های داستانی و مستند، فیلم‌های کوتاه، روایی و مستند و انیمیشن خواهد بود.

 

در حاشیه این جشنواره، پنجمین نشست مجمع فیلمسازان فلسطین برگزار می شود که متخصصان این صنعت از فلسطین و خارج از آن گرد هم می آیند. ایجاد فضای باز برای تفکر در مورد فیلم، بحث در مورد آنها، ارائه و توسعه پروژه ها، علاوه بر شبکه سازی از کارهای این نشست است.

 

 حنا عطالله موسس و مدیر جشنواره گفت: جایزه «پرنده آفتابی فلسطینی» مانند گذشته به فیلم‌های فلسطینی یا فیلم‌هایی که درباره فلسطین صحبت می‌کنند، تعلق نمی‌گیرد، بلکه فرصتی برای همه فیلم‌های منتخب صرف نظر از ملیت فیلم و موضوع آن است. اما در مورد جایزه تولید، این جایزه به فیلم‌های فلسطینی یا فیلم‌هایی که درباره فلسطین صحبت می‌کنند، محدود می‌شود.

 

 از جمله فعالیت های برنامه رام الله که با مشارکت بنیاد  عبدالمحسن القطان و مرکز فرهنگی فرانسه- آلمان برگزار می شود، اختصاص جایزه برای خدمات پس از تولید (صدا، تصحیح رنگ و سایر موارد) برای یکی از پروژه‌های پیشرفته در میان فیلم‌های کوتاه عرب غیر فلسطینی است.

 

 در این جشنواره کتابی در مورد واقعیت و دگرگونی های سینمای فلسطین در دهه های اخیر منتشر می شود. همچنین مجله ای برای معرفی جشنواره و فیلم های نمایش داده شده در طول فعالیت آن منتشر می شود.

کد خبر 1268706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha