فرزندآوری و جوانی جمعیت باید در بین مردم، فرهنگ سازی شود

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: برهمه واجب است در جهت فرهنگسازی جوانی جمعیت اقدام کنند و در این راستا مراکز فرهنگی نیز تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، امروز، ( ۵ خرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری، افزود: طرح جوانی جمعیت به تصویب مجلس رسیده اما لازم است مسئولان وارد عمل شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود:  قدرت هر نظام و حکومتی عبارت از مباحث اقتصادی و مباحث جمعیتی است،و کثرت جمعیت، قدرت مملکت را رقم میزند برهمه واجب است در جهت فرهنگسازی جوانی جمعیت اقدام کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مسئولان باید مطالبات مردم استان را شنیده و عملیاتی کنند، و مدیریت شهری باید برای حل معضل آسفالت معابر، ترافیک، ساماندهی ضایعات فروشان راهکار داشته باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:  عمر و وقت با ارزش ترین نعمت الهی است و نباید بخاطر چند عدد نان ساعتها وقت مردم در صف‌های طولانی تلف شود و معضل صف‌های طولانی نان شایسته نظام نیست و مسئولین امر با جدیت جهت رفع این مشکل ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جشن «نسیم مهر» با بیان اینکه بهترین خیر کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند است، اظهار کرد: تبعات زندانی شدن سرپرست خانوار، خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد، هر کس در حد وسع خود به خانواده زندانیان نیازمند یاری رساند تا این خانواده ها آسیب بیشتری نبینند. 

کد خبر 1269056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha