آغاز هفته سینمای فلسطین در مادرید

فعالیت‌های هفته سینمای فلسطین با نظارت سفارت فلسطین در مادرید اسپانیا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری وفا، فعالیت‌های هفته سینمای فلسطین بانظارت سفارت فلسطین و با همکار بنیاد پل فرهنگ‌های آراگوانی» تا 13 خرداد 1402 مطابق با سوم ژوئن 2023 در مادرید ادامه دارد.

 

در فعالیت‌های این دوره سه فیلم داستانی و مستند ترجمه شده به زبان اسپانیایی به نمایش در می آید که به رنج و مصائب مردم فلسطین تحت اشغال می پردازد. این فیلم‌ها شامل فیلم 200 متر، فیلم شادی و فیلم هدیه است.

 

 اولین نمایش فیلم مربوط به فیلم سینمایی 200 متر به کارگردانی «امین نایفه» و تهیه کنندگی می عودة است. این فیلم سال 2000 تولید شده است. فیلم 2000 در سالن روندا دو سگویا و با حضور «حسنی عبدالواحد» سفیر و رئیس بنیاد آراگوانی به نمایش درآمد.

 

عبدالواحد گفت: یاسر عرفات گفته بود که انقلاب ما فقط با یک تفنگ نیست، بلکه با کلنگ کشاورزی، چاقوی جراحی، قلم نویسنده و هنرمند است. بنابراین هنر در انتقال آرمان فلسطین و روایت واقعی از فلسطین برای جهانیان نقش دارد.

 

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی سازماندهی شده است و فعالیت های هنری و فرهنگی برای معرفی زندگی مردم فلسطین تحت اشغال به مردم اسپانیا ادامه خواهد داشت.

 

غالب جابر، فلسطینی تبار و مسئول بنیاد آراگو گفت: این موسسه به گسترش فرهنگ و گفتگو به ویژه بین کشورهای عربی و اسپانیا اهتمام دارد و سالانه بر برپایی جشنواره بین  فیلم اروپایی  عربی «آمالم از بیست و یک سال پیش نظارت می کند.

کد خبر 1271083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha