توافقات بسیار خوبی با عراق برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفت

وزیر کشور با اشاره به دیدار با همتای عراقی خود گفت: در این دیدار توافقات بسیار خوبی با عراق برای برگزاری مراسم اربعین داشتیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان، احمد وحیدی در حاشیه نشست با همتای عراقی خود گفت: در این نشست موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور بحث شد. ایران و عراق در یکی از بهترین شرایط در روابط دو ملت و دو دولت هستند.

 

 

وزیر کشور اظهار کرد: موضوعاتی از قبیل مسائل امنیتی، مقابله با حرکت های  تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح و جرایمسازمان یافته مورد بحث قرار گرفت. از سویی مراسم اربعین در عراق توسط وزارت کشور عراق دنبال می شود در همین راستا  توافقات بسیار خوبی برای سهولت تردد زائران در عراق داشتیم.

 

 

وی افزود: شش مرز برای  ورود به عراق در نظر گرفته شده است و  عراق اعلام کرد آمادگی دارد تا مرز خسروی 24 ساعته فعال باشد. با هماهنگی های انجام شده، تردد از مرزها با گذرنامه های خاص راحت تر انجام می شود. در زمینه حمل و نقل نیز هماهنگی داشتیم تابا سهولت بیشتری تردد زائران انجام شود. آمادگی در عراق برای اربعین وجود دارد.

 

 

همچنین عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز اظهار کرد: در این سفر مهم، مسائل مشترک دو کشور را بررسی کردیم که در راس آن سفر اربعین بود.

 

 

وی تاکید کرد: ما مشکلات سال گذشته اربعین را بررسی و هماهنگ کردیم تا این مشکلات رفع شود. کنترل مرزهای مشترک دو کشور نیزمورد بررسی قرار گرفت. ما نیازمند تشدید نظارت  های مرزی و تبادل اطلاعاتی برای کنترل مرزی هستیم. همچنین مبارزه با قاچاق موادمخدر از موضوعات مورد بحث بود.

کد خبر 1271100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha