۳۶۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا شد

جعفری با اشاره به مرمت و احیای ۳۶۰ رشته قنات به طول ۸۹ کیلومتر در سال گذشته، گفت: به‌طور متوسط هر روز یک رشته قنات در استان احیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز (۲۱ خرداد) در دیدار جمعی از کارکنان و پیشکسوتان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: امروز امنیت غذایی به مراتب از سلاح اهمیت بیشتر است و از این جهت وظیفه مهمی بر عهده داریم.

 

وی با اشاره به تلاش برای استقلال ایران در حوزه امنیت غذایی، گفت: در حوزه کشاورزی در راستای استفاده بهینه از آب به نقطه‌ای رسیده‌ایم که افزایش سطح تولید نداریم بلکه افزایش تولید در واحد سطح را داریم.

 

جعفری با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۱۵۷ پروژه با اعتباری بالغ ۲۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها، ۴۰ هزار نفر از مزایای آنها برخوردار و برای ۱۴۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: انتظار ما بر این بود که اعتبارات مربوط به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به طور صد در صد در بخش کشاورزی تحقق پیدا کند که خوشبختانه در حدود ۱۴۰ درصد آن محقق شد که نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به بخش جهاد کشاورزی است.

 

وی با اشاره به مرمت و احیای ۳۶۰ رشته قنات به طول ۸۹ کیلومتر در سال گذشته، گفت: به‌طور متوسط هر روز یک رشته قنات در استان احیا شده است.

 

جعفری در ادامه بیان کرد: علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته میزان آب مورد استفاده ما در بخش کشاورزی خراسان جنوبی از یک میلیون و ۲۶۸ هزار متر مکعب در سال ۹۲ اکنون به ۷۸۷ میلیون متر مکعب رسیده، میزان تولید ما در واحد سطح افزایشی بوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۷ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شد، عنوان کرد: این مقدار عملکرد با کل عملکرد سال‌های قبل برابری می‌کند و خراسان جنوبی در این خصوص جزو ۶ استان برتر کشور است.

 

 

 

 

کد خبر 1272457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha