هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ «تقی صادقی» اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر و رونق آن در شرایط کنونی، هجدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: در جشنواره تئاتر استانی برای معرفی به جشنواره منطقه ای و بین المللی تئاتر فجر صرفاً آثار صحنه ای مورد داوری قرار خواهند گرفت، اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان پرداخته و تولید شده باشد.

 

صادقی با اشاره به موضوعات و محورهای قابل توجه با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار جشنواره اظهارکرد: مضامین مرتبط با شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) و رشد و توسعه استان، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی و اسلامی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و اهمیت به فرزندآوری و استحکام خانواده، فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی استان و معرفی استان به عنوان باب الرضا(ع)، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه از جمله موضوعات جشنواره به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین مسئولیت پذیری و اخلاق مدنی و ترویج فرهنگ نماز، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخش در جامعه با توجه به آمار خراب روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا، توجه به مفاهیم و ارزش های فراگیر و جهانی و همگرایی ملی و فرهنگ اقوام ایرانی و آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی شهروندی را از دیگر اولویت‌های موضوعی جشنواره مورد تاکید دبیر خانه ذکر کرد.

 

صادقی افزود: علاقه‌مندان می توانند برای ثبت نام و بارگذاری فرم حضور، متون و مدارک مربوط جهت حضور در جشنواره تئاتر استان به  سایت ثبت نام به نشانی www.roydadnkh.ir  مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  32244115 تماس حاصل کنند.

 

وی به گاهشمار جشنواره اشاره کرد و افزود: زمان بازبینی آثار 27 تا 30 شهریور و زمان برگزاری جشنواره 10 تا 12 آبان ماه سال جاری خواهد بود.

کد خبر 1273049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha