جشنوارۀ موسیقی نواحی ایران در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران میزبان استانهای شمالغرب کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمحمدحسین بلاغی» امروز در جمع خبرنگاران گفت: شانزدهمین جشنوارۀ منطقه‌ای موسیقی نواحی ایران پیرامون «تنوع‌ موسیقایی قومی بر اساس وحدت سنت‌های اقوام ایران» و بر پایۀ «خلاقیت‌های موسیقایی بااصالت» با امکان حضور انواع موسیقی آوازی و سازی اقوام در حوزۀ ایرانِ فرهنگی در دو مرحلۀ منطقه‌ای و ملی‌ـ‌بین‌المللی و در دو بخش «اجرای‌صحنه‌ای» و «پژوهشی» برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود:  بخش اول این دوره از جشنواره در ۵ منطقۀ ایران در تیرماه سال ۱۴۰۲، در یک گسترۀ ملی به‌ همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانهای سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد.

بلاغی ادامه داد: جشنواره یاد شده با مرکزیت آذربایجان‌شرقی و با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 1274044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha