افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز از افزایش تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تبریز به بیش از دو برابر در ۱۸ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «صفر نصراله‌زاده» امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید در تبریز با اشاره به نقش‌آفرینی شهید چمران در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید چمران منبع و مأخذ بسیار خوبی برای شناخت دقیق این شهید والامقام است و می‌‎توان گفت شهید چمران در یک کلمه مجاهد فی سبیل الله و فانی فی الله بود.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: شهید چمران کسی بود که می‌توانست زندگی بسیار مرفّه و به دور از هیاهویی داشته باشد، اما تصمیم گرفت پای در مسیر حق نهاده و در راهی قدم گذارد که به شهادتش ختم شود.

نصراله‌زاده همچنین با اشاره به فلسفه‌ی ایجاد بسیج اساتید و اهدافی که برای این قشر بسیج در نظر گرفته شده است، گفت: نامگذاری روز بسیج اساتید، برای اولین بار توسط اساتید دانشگاه علم و صنعت مطرح شد و رهبر معظم انقلاب نیز با این موضوع موافقت کردند و روز بسیج اساتید بهترین عامل برای شناخت و مطالعه در مورد شخصیت، باور و اقدامات شهید چمران است؛ چراکه او مطیع محض و گوش به فرمان ولایت بود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بازه‌های مختلف و پیش‌بینی‌های دقیق ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان و ضرورت بحث جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: قطعا رهبر معظم انقلاب حداقل دو دهه از ما جلوتر هستند و ما بجای اینکه می‌بایست پیش بینی و آینده پژوهشی درستی را در خصوص مسائل فرهنگی انجام می‌دادیم، اکنون با دیدن این وضعیت غافلگیر شدیم.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب یکی از تکالیف بسیار اساسی بسیج اساتید در دانشگاه‌ها تمدن سازی و مکتب سازی است و چیزی که امروز در دنیا به‌عنوان دانشگاه‌های نسل چهارم و تمدن ساز مطرح می‌شود، امام راحل بیش از چهار دهه قبل مطرح کردند. بیانیه‌ی گام دوم انقلاب یکی از اسنادی است که برای تمدن‌سازی در اختیار داریم که باید به طور دقیق مطالعه کرده و از مرحله‌ی تئوری پردازی خارج و به مرحله عمل‌ وارد شویم.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب در حوزه‌ی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی روابط خارجی مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، اظهار کرد: در حال حاضر دشمن اراده کرده سبک زندگی اسلامی را که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، تغییر دهد که همه باید با تمام توان با این هجمه‌ها مقابله کنیم.

نصراله‌زاده، با اشاره به ارتقاء رتبه‌ی تولید علم ایران در جهان به رتبه ۱۵ الی ۱۶، خاطرنشان کرد: ما پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های علمی داشتیم، اما شتاب ما در حوزه فناوری، تولید علم و ثروت باید افزایش یابد و در دانشگاه نیز به جد پیگیر تحقق شعارهای سال هستیم و یکی از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تبریز به بیش از دو برابر در ۱۸ ماه گذشته بوده است که البته باید تلاش کنیم شتاب علمی مان بیش از پیش افزایش یابد.

کد خبر 1274264

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha