۳۵۴پایگاه اوقات فراغت در خراسان جنوبی فعال شد

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: به منظورغنی سازی اوقات فراغت و مهارت آموزی عقیدتی، حرفه ای فرهنگی، اجتماعی وورزشی دانش آموزان دختر و پسر استان،۳۵۴ پایگاه در ۱۲ شهرستان و منطقه، با هزار و۱۵۶ رشته فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد اظهار کرد: از مجموع رشته های کلاس های اوقات فراغت ۲۷۴رشته فرهنگی و هنری،۳۶۴ رشته قرآنی، ۲۵۵ رشته کیفیت بخشی آموزش، ۱۳۹رشته مهارتی و ۱۱۳رشته ورزشی هستند.

 

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۸ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان، به صورت حضوری و غیرحضوری در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تاکنون، عنوان کرد: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و تربیتی، هسته های مشاوره، پژوهش سراهای دانش آموزی، کانون های مساجد، سازمان دانش آموزی،دارالقرآن ها و مدارس مستقر هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: هزار و ۱۵۶ دانشجو، دانشجو معلم، روحانی، مربی جهادی، ولی دانش آموز و معلم به عنوان مربی و عوامل اجرایی، با پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در بهارستان علم و ادب همکاری می کنند.

 

وی با بیانکه فرایند ثبت نام کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان علاوه بر تامین سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان موجب کسب مهارت آنها در رشته های مورد علاقه می شود.

 

رئیس ستاد غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت توسط دانش آموزان عضو، علام کرد: تمامی فعالیت های دانش آموزان در پرونده الکترونیکی ایشان ثبت شده و برایشان در پایان کلاس ها، گواهینامه الکترونیکی اوقات فراغت صادرمی شود.

 

وی فزود: برای داشتن جامعه ای پویا، با نشاط و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و توانمند باید از کودکی برنامه داشت و سرمایه گذاری کرد و باغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جهت دهی به استعدادها و توانایی های آن ها گام های مژثری در فرایند تربیتی گل های باغ زندگی برداشت.

 

به گفت موسوی نژاد، امروز تبلیغات و سرگرمی های متنوع و عاری از محتوا ولی پر زرق و برق فضای مجازی به صورت افسار گسیخته بر فضای ذهن و فکر دانش آموزان و افراد جامعه می تازد و با رنگ و لعاب پوشالی، سعی دارد هویت فرهنگی و عقیدتی نوجوانان را تغییر داده و باورها، آداب و رسوم اسلامی و ایرانی ایشان را با فرهنگ پوچ و مبتذل غربی دستخوش تحریف کند.

 

 

 

 

کد خبر 1274831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha