فیلم/ رویای صادقه یک کشیش را مسلمان کرد/ «ابراهیم ریچموند» در حج

کشیشی که پس از یک رویای صادقه مسلمان شده است، با حضور در مناسک حج امسال دین خود را کامل کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، داستان گرویدن کشیش مسیحی سابق به اسلام و سفر حج امسال او که نزدیک به سه ماه پس از گرویدنش به اسلام رخ داد، بازتاب گسترده ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

 

این کشیش سابق که «ابراهیم ریچموند» نام داشت، به مدت 15 سال رئیس گروهی در کلیسایی در آفریقای جنوبی بود و هزاران پیرو داشت، تا اینکه خواب او عامل گرویدنش به اسلام شد.

 

ریچموند در طول روایت داستان مسلمان شدنش، گفت: در اتاق کوچکی در کلیسا خواب بودم، سپس صدایی شنیدم که می گفت: "به مردانت بگو لباس‌های سفید بپوشند، گفتم لباس مسلمانان!" او انتظار داشت که تنها یک خواب باشد، اما بیش از یک بار تکرار شد.

 

ریچموند ادامه داد: آخرین بار صدا بسیار محکم و بلند بود. بنابراین به سراغ پیروان خود در کلیسا رفت و این مسئله را به آنها اطلاع داد و از آنها خواست تا آنچه از او در خواب خواسته شده است، اجرا کنند و همگی پذیرفتند. وقتی برای دومین بار با آنها ملاقات کرد. همگی لباس سفید پوشیدند و به اسلام گرویدند.

 

یک کلیپ ویدئویی که در برنامه «شبکات» منتشر شد، نشان می دهد که ابراهیم ریچموند در سالن کلیسا برای تعدادی از مردان و زنانی که لباس سفید پوشیدند، شهادتین می گوید.

 

برنامه شبکات گوشه ای از واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را نسبت  گرویدن این کشیش به اسلام رصد کرده است. «هشام حسنی» در توئیتی در این باره نوشت: تنها کسانی این نعمت را حس می کنند که از آن محروم هستند. هنگامی که آن را پیدا کنند با علاقه و محافظت آن را به دست می گیرند، اما هرکسی با آن همزیستی داشته باشد، ارزش آن را احساس نمی کند.

 

«دارین» یکی از کاربران شبکه اجتماعی نوشت: عبادت رزق و هدایت رزق ودعا رزق است. ما کاری به چیزی نداریم. خداوند راه او را با خواب(رویای صادقه) باز کرد و او را عاملی برای هدایت دیگران قرار دارد.

 

«عمرو» کاربر دیگر می گوید: چه خوب است که انسان با اعتقاد خود زندگی کند و با معنویت ایمان و اعتقاد خود را احساس کند.

 

یحیی علاء نوشت: تأثیرگذار است. اصرار او بر کامل کردن این سفر عظیم و گفتارش درباره تجربه اش نوعی افتخار و احساس عمیق و عظمت این دین است. ما از خداوند برای او پایداری و توفیق خواستاریم.

 

ریچموند این روزها در مکه مکرمه حضور دارد و مناسک حج را چند ماه پس از مسلمان شدنش به جا می آورد و احساسات بسیارش را که بر او چیره شده است، بیان می کند. زیرا این مسئله برای او رویایی بوده که به واقعیت تبدیل شد.

 

یک فیلم ویدئویی دیگر در پایین کوه نور گفتگوی بین حاج ابراهیم ریچموند و شخصی را نشان می دهد که انتظار می رود که راهنمای او باشد. به طوری که این راهنما با اشاره به کوه به او می گوید که اسلام از اینجا آغاز شد. ابراهیم متأثر می شود و می گوید: دلم می لرزد و می خواهم به بالا بروم.

 

این راهنما با اطمینان یافتن از صعودش به بالای کوه می گوید که سخت است . اما ریچموند می گوید: "هیچ چیز سخت نیست. وقتی دل داری، هیچ چیز سخت نیست. بسم الله هیچ چیز سخت نیست، برای من آن را آسان می کند."

کد خبر 1275159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha