نظم نوین جهانی در فضای مجازی/افزایش معرفت دینی و بصیرت سیاسی سلاح جدید جنگ است

میرشکار با بیان اینکه شهید خوش سیرت خود را زیبا شناخت و جایگاهش را درست فهمید گفت: اگر میخواهیم جا پای شهید مهدی خوش سیرت ها بگذاریم نباید به آرپی جی اکتفا کنم بلکه باید معرفت دینی خود را بالا ببریم و ابزار جدید جنگ را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سردار علیجان میرشکار _ فرمانده تیپ دوران جنگ و جانشین لشکر ۲۵ کربلا در مراسم سی و ششمین سالروز شهادت شهید مهدی خوش سیرت که در گلزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار شد به بیان خاطراتی از جنگ هشت ساله دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: هر کسی نمی توانست جانشین لشکر قدس و فرمانده تیپ، شود.

وی با بیان اینکه، نگاه بلند شهید مهدی خوش سیرت به انقلاب، دفاع مقدس و حضور در صحنه ها و عرصه های مختلف وی را به این جایگاه نظامی رساند، گفت: عناوینی چون «سردار عارف» دارای محتوای خاصی است و کسانی که هم نفس و همسنگر و هم یگان آقا مهدی بودند می دیدند که لحظه لحظه زندگی وی عرفانی و مانوس با قرآن و نهج البلاغه بود.

میرشکار تصریح کرد: شهید خوش سیرت خود را زیبا شناخت و جایگاهش را درست فهمید و مسئولیت بزرگی که ما به عنوان اشرف مخلوقا داریم زیبا درک کرد و در این مسیر با تمام وجود حرکت کرد.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند من و امثال من نمی توانیم شهدا را توصیف کنیم، اظهار کرد: اگر نائب حضرت مهدی(عج) نمی تواند شهید شوشتری و شهید انسی را توصیف کند از امثال ما بر نمی آید که شهید «مهدی» را برای شما توصیف کنیم.

میرشکار در ادامه به خطبه ای از امیرالمومنین در خصوص ویژه گی های رزمنده ای که در میدان رزم در برابر استکبار و اعیادی آن می ایستد اشاره کرد و گفت: پس از دو قطبی شدن جامعه در آن دوران که بنی صدر و منافقین جناحشان مشخص شد و با ترورهای شهید بهشتی و حضرت خامنه ای و... که وزیر دفاع شهید شد، با شهادت شهید بهشتی و یارانش، تعطیلی قوه قضاییه و زخمی شدن جمعی از نمایندگان مجلس، وضعیت این کشور را هر کشوری غیر از مردم متدین و انقلابی ایران داشت فرو می پاشید اما هدایت امام و ایستادگی مردم، این صحنه ها را در اوج جنگ حوادث پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: این زمانی بود که رزمندگان ما در جنگ بودند و پس از این اتفاق، شهید رجایی می شود رییس جمهور و باز ایشان هم شهید می شوند و بعد از ایشان مقام معظم رهبری رییس جمهور می شوند و بعد از آن وحدت خوبی شکل میگیرد و ما چهار عملیات بزرگ(طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس و ثامن الائمه) انجام دادیم که کل خاک از دست رفته را از دست استکبار آزاد کردیم.

میرشکار با اشاره به اینکه از همراهان حضرت امام(ره) که از پاریس با امام وارد خاک ایران شدند چند نفرشان پایشان لرزید، بیان کرد: رزمندگان ما دشمن را خوب شناختند، آنها صدام را یک مهره استکبار در روبروی خود میدیدند و می دانستند که دشمن اصلی آمریکاست.

وی اظهار کرد: دشمن اصلی دو گفتمان (لیبرالیسم و کمونیست) حاکم بر جهان بودند و ایستادگی این دو گفتمان در برابر گفتمان قرآنی بود که رزمندگان ما برای آن وارد میدان شدند.

میرشکار با بیان اینکه پدر و مادر شهیدان خوش سیرت با از دست دادن هر کدام از فرزندانشان نلرزیدند، گفت: با آمدن جنازه فرزند اول، فرزند دوم را به جبهه اعزام کردند و با آمدن جنازه فرزند دوم سومین فرزندشان را اعزام کردند، سه فرزند در یک گردان جنگیدند و شهید شدند و این خانواده تا آخر محکم ایستادند.
وی ادامه داد: نباید با توطئه های دشمن مسیرمان را گم کنیم، بلکه با نگاه به انتهای صف دشمن می بایست از برنامه‌های آنها برای ضربه زدن به ۵۰ سال دیگر اسلام، نظام و انقلاب آگاه شویم.

میرشکار از قدرت بازدارنده ایران در عرصه های مختلف همچون عرصه موشکی، هسته ای، نانو، پزشکی و دفاع گفت و خاطر نشان کرد: زمانی در جنگ سیم خاردار نداشتیم و آنها با موشک به ما حمله می کردند و ما نترسیدیم، اکنون نباید با داشتن این همه علم و تجهیزات از دشمن ترسید.

وی افزود: اسراییل 10 سال گذشته با موشک به غزه حمله کرد و آنها به سمت آنها با سنگ حمله می کردند ولی امسال هزاران موشک به سمت اسراییل پرتاب شد.

میرشکار اظهار کرد: میدان دارهای امروز مقاومت از جوانانی هستند که الگوی خود را از جوانان و ایستادگی شما گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه فتح و پیروزی از جانب خداوند سبحان است، ادامه داد: استان گیلان بیش از هشت هزار شهید دارد که هیچکدامشان ژنرال نبودند بلکه عمدتا بچه محصل، کارگر، دانشجو و کشاورز بودند که عرصه را بر دشمن تنگ کردند و پیروز میدان شدند.

میرشکار دشمن امروز را همان استکبار جهانی آمریکا و اروپایی و صهیونیستی دانست که در هشت سال دفاع مقدس به جنگ ما آمده بود و خاطر نشان کرد: اما برنامه دشمن دیگر توپ و تانک نیست بلکه دشمن در تلاش است با نفوذ فرهنگی که بیشترین تاثیر را دارد مانع  قدرت و پیشرفت ایران  شود‌.

وی اذعان کرد: دولت ها هم میدان دار اصلی سیاست های کشورشان نیستند بلکه میدان دست کسانی است که بر دیجیتال تسلط دارند.

میرشکار اضافه کرد: نظم نوین جهانی را کسانی می توانند شکل دهند که در فضای مجازی بسر می برند.

وی با تاکید به افزایش معرفت دینی و بصیرت سیاسی تصریح کرد: دشمن در عرصه فضای مجازی تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان ما را در دست گرفته است و امروز تنها ۱٠ الی ۲۰ درصد تربیت ها در دست خانواده و اجتماع است و مابقی در دست فضای مجازی است.

میرشکار بیان کرد: امروز کودکان روستاهای آستانه اشرفیه آنچیزهایی را در فضای مجازی، می بینند که فرزندان دیگر کشورها می بینند از، این رو اگر میخواهیم جا پای شهید مهدی خوش سیرت ها بگذاریم نباید به آرپی جی اکتفا کنم بلکه باید معرفت دینی خود را بالا ببریم و ابزار جدید جنگ را بشناسیم.

گفتنی است، در این مراسم پیکر یک شهید گمنام بر روی دستان بانوان آستانه اشرفیه تشییع شد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد شهادت مهدی خوش سیرت نمایشگاه «اسوه» به مدت 2 روز در محوطه گلزار شهدای آستانه اشرفیه برگزار شد که عملکرد ۱۲ پایگاه بسیج در ۱۵ ماه اخیر به نمایش عموم قرار گرفت.

کد خبر 1275212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha